A különbség az amerikai és az európai média között
Dr. Andreas Unterberger kommentárja
(forrás: www.kath.net – 2010. február 4.)

Az amerikai sport – és ezáltal az eseményt közvetítő tévéadó, az CBS – számára az év legfontosabb eseménye, a nálunk is egyre népszerűbbé váló Super Bowl.

CBS a most sorra kerülő közvetítésre jelentkező reklámfelvételek közül kettőt visszautasított, mégpedig azokat, melyekben (kitalált példákkal) a homoszexualitáshoz csinálnak reklámot. Viszont bemutat egy olyan reklámot, ahol egy (igazi) anya azt meséli el, hogy bár egykor erőszakosan rábeszélték az abortuszra, ő mégis megszülte gyermekét, aki most Amerika egyik legkedveltebb futball-sztárja.

Ez a példa rámutat az Európa és Amerika közötti egyik alapvető különbségre. Amerikában még a reklámoknál is tekintettel vannak a nézők többségére, míg nálunk a számos politikailag-korrekt-egyesület és -törvény nyomására egyetlen tévéadó nem merné se a homo-reklámot kihagyni, se az abortusz-elleni reklámot sugározni.

(szerk. megj.: Bár általános az a vélemény és tapasztalat, hogy Amerikából rengeteg rossz jön, olykor kiderül, hogy Amerikában valóban szabadság van, és ez még az igazság terjesztésére is érvényes. A sok példa közül egy az a nemrég történt eset, hogy az amerikai hatóságok politikai menedékjogot adtak egy német családnak, akik azért hagyták el Németországot, mert a szülőket letöltendő börtönbüntetésre ítélték, mivel vallási okokból gyermekeiket nem akarták iskolába járatni, hanem otthon oktatták őket.)


vissza

a HÍREK oldalra                              a KEZDŐLAPRA