„Bergoglio: »A könyörületet az ítélet elé kell helyezzük«. Erkölcsi, szentségi és eszkatológikus értelemben ez aposztázia.” Ezt az SMS-t írta nekem Siro Mazza, egy barátom a betegágyából. Ezzel kényszerít arra, hogy beszéljek, holott nem találok szavakat.
A katolikus igazság, amit Bergoglio minden nap a világ viharos tetszése közepette lábbal tipor, köztudomású, többek között minden katekizmusban megtalálható. Különböző okokból mégis valami eltántorít attól, hogy róla beszéljek. Ezen okokhoz tartozik nem utolsó sorban a hívek között szélesen elterjedt tudatlanság a katolikus tanításról. Vagy másképp kifejezve: Ehhez tartozik az a megvetés, amit a hitetlen tömegember a katolikus tanítással szemben mutat. A cikk elején idézett mondathoz, miszerint az irgalmasságot az ítélet elé kell helyezni, Matteo D’Amico a következő Szent Tamás-i idézetet küldte nekem: „Aquinói Szent Tamás megmagyarázza, hogy az irgalmasság az igazságosság nélkül a felbomlás kezdete. Ez olyan, mintha azt gondolnánk, hogy a gonosztevő és a szent egyformák, hogy az áldozat és hóhéra egyformák, hogy a jó és a rossz egyformák. A hamis felebaráti szeretet, ami igazságosság és ítélet nélkül a vétkest felmenti és nem ró ki rá büntetést, az anti-keresztény korszak szíve és jellegzetessége.”
Kétlem, hogy az ilyen figyelmeztetések használnak valamit. Az irgalmasság katolikus „primátusának” pápai [!] eltorzítása annyira otromba és közönséges, de még mindig túl agyafúrt az egyre jobban elharapódzó kultúrátlanság számára. A fotón a december 8-i „Fiat Lux” fény-show egyik képe: Buddhista szerzetesek járkálnak a Szent Péter bazilika homlokzatán Feltéve: 2015. december 16.
A tarka halakba, majmokba, jaguárokba és kannibálokba merített Szent Péter bazilika világbank által finanszírozott obszcén spektákulumjának, mint e világ hatalmasainak győzelmét szimbolizáló rémségnek, fel kellett volna ébresztenie az embereket. De egyáltalán, képesek-e még az emberek kővé meredni a rémülettől? Egyáltalán képesek-e még e borzalom mögött rejlő jeleket meglátni és megérteni? A Szent Péter bazilika homlokzatán december 8-án a „természetnek” a kultúra és a történelem felett aratott győzelmét vitték színre. Annak a kultúrának a legyőzését, mely a legszebb építményekben fejezte ki magát, melyeket az évszázadok folyamán a görög, római és keresztény kultúra harmonikus összhangban létrehozott.
Nem túlzok. Egy példa: a Milánói Scala-ban 1845-ben volt Verdi „Orléansi Johanna” című operájának az ősbemutatója. Idén december 7-én ezzel a művel nyitották meg a Scala-ban, Milánó város patrónusának, Szent Ambrus egyháztanító ünnepén az új évadot. A rendezést egy zsidóra, Moshe Leiser-re bízták. És hogyan „olvasta” ez a Moshe a francia Szűz történetét? Más szóval, Leiser gondolatmenetének „magas értelme” ez: Aki vallásos, az fundamentalista, és azért vallásos, mert nem szexszel. Gondoskodjatok tehát arról, hogy keféljenek [a szerző fogalmaz így], és egészségesek lesznek. A dolgokat olykor a maguk durvaságában kell kimondani, hogy jelentésüket aláhúzzuk. És alapjában véve nem pontosan ez az, amit a tömeg a hozzánk hasonlóakról gondol? „Ez a generáció”? [lásd Mt 12,38-42: „Ekkor néhány írástudó és farizeus így szólt hozzá: »Mester, jelt szeretnénk tőled látni.» »A gonosz és házasságtörő nemzedék jelet kíván – válaszolta –, de nem kap mást, csak Jónás próféta jelét. Amint ugyanis Jónás próféta három nap és három éjjel volt a hal gyomrában, úgy lesz az Emberfia is három nap és három éjjel a föld szívében. A ninivei férfiak feltámadnak az ítéletkor ezzel a nemzedékkel, és elítélik, mert ők bűnbánatot tartottak Jónás szavára, s itt nagyobb van, mint Jónás. Dél királynője feltámad majd az ítéletkor ezzel a nemzedékkel, és elítéli, mert ő eljött a föld végső határáról, hogy hallja Salamon bölcsességét, s itt nagyobb van, mint Salamon.«”]
Elhihetik nekem, ha mondom, hogy 30 évvel ezelőtt még egy ateista zsidó, aki a művészet világában karriert akart befutni, sem mondott volna ilyet. Szégyellte volna, hogy a középkori szűz magasztos történetét, aki megmentette hazáját, Franciaországot az angol inváziótól, akit a máglyára hurcoltak, akit aztán szentté avattak, aki magának Franciaországnak a szimbóluma lett, egy ilyen latrina-pszichoanalízissel meggyalázzon, és olyan nőt csináljon belőle, aki „lefekszik Károly királlyal”. Egy 30 évvel ezelőtti zsidónak Leiser viselkedése egyszerűen idiótának hatott volna. Ez nem a vallás kérdése, hanem az általános műveltség, a kultúra kérdése.
Ezért szinte boldog vagyok, hogy „ez a generáció” eljutott arra a pontra, amikor az egyház a földön magát bontja le és kiszolgáltatja a globalizálódásnak, hogy a pápa [!] olyan spirituális világiassággal veszi magát körül, amivel ő igazságtalanul a híveket vádolja, hogy a kultúra felett győzedelmeskedő „természet” obszcén botránya lezajlott, ami a Gaia-kultusz panteizmusával kiszorította Megváltónk keresztjét, mert mindez jel arra, hogy közeleg a reggel. De addig még Bergoglio további meglepetéseket tartogat a számunkra: Nemrég jelentette ki, hogy tilos a zsidók megtérítése, amivel megváltásukat tiltotta meg. Ha Bergoglio tényleg pápa, és Isten görbe utakon is tud egyenesen írni, akkor minden mástól függetlenül használjuk ki bűnbánó szívvel a következő évet. Meneküljünk Mária védőpalástja alá. A többi, a december 8-i fénylátványosság majmai, Moshe Leiser rendező, e világ hatalmasai és a tömegek, akiknek semmilyen kultúrájuk nincs, de helyette szexük van, tetoválják magukat és orrgyűrűt viselnek…, mindez el fog múlni. De mi ne mulasszuk el az alkalmat Isten irgalmasságának a segítségül hívására, mert az irgalom napját az ítélet napja követi. Maurizio Blondet, katolikus publicista, 2015. nyarán történt nyugdíjazásáig számos olasz katolikus újság újságírója, és az Effedieffe internetes sajtószolgálat főszerkesztője volt.
|
vissza