„A pápát viszont senki nem ítélheti meg, kivéve, ha eltér az igaz hittől” Részlet Roberto de Mattei „Amikor egész Európa ki volt közösítve” című a nagy nyugati egyházszakadást bemutató cikkéből (forrás: www.katholisches.info – 2016. július 14.) A 15. század elejétől, azaz VII. Ince (1404-1406) és XII. Gergely (1406-1415) pápák uralkodásának idejétől a teológusok között egyre jobban elterjedt a vita egy eretnek pápa lehetőségéről. E viták kiindulópontja a Decretum Gratiani (Dist. 400, c. 6) híres passzusa volt, ami kimondta, hogy „pápai előjog a mindenki felett való ítélkezés, a pápát viszont senki nem ítélheti meg, kivéve, ha eltér az igaz hittől” – latin eredetiben: „A nemine est judicandus, nisi deprehenditur a fide devius”.
Az 1931-es Katolikus Lexikonból:
Decretum magistri Gratiani (Corpus Iuris Canonici, 1. rész) a Pallas Nagylexikon leírása szerint: Német internetes adatok szerint a Decretum magistri Gratiani képezi a később a Corpus Iuris Canonici gyűjteményben összefoglalt római-katolikus egyházjog első részét. Összeállítója, Gratian szerzetes és jogász nevét viseli, aki a 12. század első felében, Bolognában élt. Fő műve, a Decretum (vagy: Concordia discordantium canonum) valószínűleg 1140 körül keletkezett. Gratian csaknem 4 ezer egyházjogi szöveget gyűjtött össze, többek között zsinati határozatokat (canones) és pápai döntéseket (decretales), melyeket saját kommentárokkal látott el. Gratian, aki a „kanonisták atyjának” számít, ezzel a terjedelmes gyűjteménnyel alapozta meg a későbbi tudományos egyházjogi kutatásokat.
Bergoglio vélekedése Lutherről Részletek a „Egy eretnek pápa teológiai hipotézise” című cikkből (forrás: www.katholisches.info – 2016. július 21.)
A cikk egy 1975-ben megjelent könyv címe, aminek szerzője Arnaldo Vidigal Xavier da Silveira brazil jogász, és ami választ ad arra a dilemmára, amit a mostani pontifikátus doktrinális botrányai [!] különböző katolikus körökben kiváltottak. [Ne felejtsük, mit mond a Szentírás Krisztus Egyházáról: „Férfiak, szeressétek feleségeteket, ahogy Krisztus is szerette az Egyházat, és feláldozta magát érte, hogy a keresztségben szavával megtisztítva megszentelje. Ragyogóvá akarta tenni az Egyházat, amelyen sem szeplő, sem ránc, sem egyéb efféle nincsen, hanem szent és szeplőtelen.” (Ef 5,25-27)]
Az ú. n. reformáció közelgő 500 éves jubileumával és a lutheránusokkal való közös megemlékezéssel kapcsolatban Bergoglio a következőket mondta: [Luther, azaz a protestantizmus eretnek tanításairól lásd a honlap PROTESTANTIZMUS fiókjának cikkeit, köztük többek között ezt: A megigazulás katolikus és protestáns értelmezése. – Ezek után ki állíthatja még, hogy Bergoglio nem eretnek? És ki tartozhat még jó lelkiismerettel ahhoz a szektához, amit egy ilyen eretnek vezet. És aki mindezek után is kitart e szekta mellett, az hogyan állhat meg majd nyugodt lélekkel Isten ítélőszéke előtt, amikor Ő ezt számon kéri tőle?]
Urunk Jézus Krisztus szavai a világ és az Ő birodalma – a világosság és természetfeletti élet – kapcsolatáról Bergoglio szünet nélkül arra szólítja fel a katolikusokat, benne a szemlélődő életet élő szerzeteseket is, a fiatalokat, egyáltalán mindenkit, hogy tárja szélesre lelki és fizikai kapuit a világ előtt, senkit nem kihagyva belőle.
Ezzel kapcsolatban nem árt emlékezetünkbe idézni Urunk Jézus Krisztus, megváltó Istenünk saját szavait: Lásd még a honlap következő cikkét: A naturalizmus rövid története
Assisi (Wojtyla-ültette) gyümölcsei (forrás: www.kath.net – 2016. július 28.)
Isten legfőbb parancsa: Kevés dolog lehet annyira káros a lelkek üdvére, mint amikor a legszentségtörőbb dolgokat a világ legtermészetesebb módján tálalják fel – ahogy teszik évtizedek óta a zsinati szekta tagjai, és most minden eddiginél szentségtörőbben, utálatosabban a francia és német zsinatisták, amikor muzulmánokkal, zsidókkal együtt imádkoznak egykor katolikus templomokban, mutatnak be egykor katolikus Isten-házakban úgynevezett miséket [még szerencse, hogy ezek az új misék nem valódi misék, Krisztus nincs valóságosan jelen rajtuk]. Amit még Wojtyla alatt az Assisi-féle találkozók alatt vehemensen tagadtak, nevezetesen, hogy együtt imádkoznak – kihez is? – pogányokkal, az mára már nemcsak természetes, de a „legkeresztényibb” viselkedésnek számít.
A kath.net internetes újság 2016. július 28-án a következő címmel és rövid bevezetővel jelentette meg egy katolikus „pap” véleményét: „Pál testvér a pap-gyilkosság után: »Dühös vagyok«” Kíváncsi vagyok, van-e még valaki, aki felfedezi e szavak képtelenségét, szentségtörő tartalmát. Hogyan mondhatja valaki, hogy egy katolikus mise megzavarása szentségtörés, ha egyúttal ezt a szentmisét egy szintre helyezi egy babonás kultusszal, egy pogány rítussal? Ez a gondolatmenet a leghatékonyabb, az igazi, a lassan, de egészen biztosan ölő, kárhozatba vezető mérge a lelkeknek.
A tökéletes vallási zűrzavar Részlet a „Világifjúsági találkozó Krakkóban: Marseillaise Jacques Hamel abbé emlékére (forrás: www.katholisches.info – 2016. július 29.)
A krakkói „katolikus” világifjúsági találkozón megemlékeztek a 86 éves korában egy NOM-os mise alatt meggyilkolt francia papról. Tiszteletére a jelenlevők a régi lengyel királyi városban a Marseillaise-t énekelték el, ami a francia forradalom himnusza, vagyis a francia király és királyi család kivégzésének, a Grand Terreur, a jakobinus terrorista rezsim himnusza (és 1945 óta Franciaország nemzeti himnusza) [talán ez is közrejátszik abban, hogy ezt az országot éri a legtöbb terrortámadás? de hát ki gondol ma ilyesmibe bele?]. Ez a himnusz volt a guillotine, az ideológusok harcában minden lefejezés eme prototípusának hátborzongató zenei aláfestése.
Nem árt megfontolni, hogy milyen szellem rejlik egy-egy szimbólum alatt. Ha a szimbólumoknak van valami jelentősége, akkor azt komolyan kellene venni, tudni kellene, hogy milyen erőket idéznek, és tudni kellene, hogy keresztényként milyen erőkre lehet, szabad építeni.
Bergoglio bizalmasa, Galantino „püspök” Biblia-hamisítása (forrás: www.katholisches.info – 2016. július 29.) Nunzio Galantino, az olasz püspöki konferencia főtitkára és Bergoglio egyik bizalmasa Krakkóban „misét” celebrált. Prédikációját az olasz püspöki konferencia napilapja július 25-i kiadásában nyilvánosságra hozta. Galantino szó szerint ezt mondta az ifjúsági találkozó résztvevőinek: Szodoma „egy város volt, amire senki nem tett volna fel semmit, kivéve Ábrahámot. Az ő kérő imája és vágya megmenti Szodomát. A város azért menekül meg, mert vannak igazak, akkor is, ha kevesen: de a város megmenekül, mert létezik egy Ábrahám, az ima férfija, aki nem a kérlelhetetlen vádló, aki nem valakik ellen, hanem valakikért emelkedik szólásra. Ábrahám, az ima férfija, nem panaszolja fel a vétkeket, hanem valami újnak a lehetőségét hirdeti meg. Ábrahám, az ima férfija, a remény jelének fáradhatatlan keresője, amit megmutathat az Úrnak, hogy azt Ő is értékelhesse.” No comment
|
vissza