Azok számára, akik még nem ismerik annak a dokumentumnak a szövegét, amit Bergoglio „Őszentsége” és a kairói iszlám egyetem, az Al-Azhar főimámja Abu Dhabi-ban 2019. február 4-én írt alá, következzenek itt e közös nyilatkozat legfontosabb részei a hivatalos német fordításból [a dokumentum teljes szövegét németül a kath.net 2019. február 6-án közölte, angolul pedig a novusordowatch és a https://fromrome.wordpress.com/2019/02/04/bergoglians-are-the-party-of-apostasy-and-no-one-can-deny-it-now/ blogokon lehet elolvasni]. A dokumentum címe: „Minden ember testvériségéről szóló dokumentum a világban megvalósuló békés együttélésért”
Előszó
Dokumentum Ugyanilyen világosan leszögezzük, hogy a vallások soha nem bujtanak fel háborúra, és soha nem ébresztik fel a gyűlölet, az ellenségeskedés, az extrémizmus érzéseit, és soha nem szólítanak fel erőszakra vagy vérontásra. Ezek a végzetes dolgok a vallásos tanításoktól való eltérések, a vallásoknak politikai célokra való kihasználásának és azon vallási vezetők csoportjaiban létező értelmezések gyümölcsei, melyek a történelem bizonyos korszakaiban visszaéltek a vallási érzésnek az emberek szívére gyakorolt hatásával, hogy ily módon a híveket olyan tettek elkövetésére uszítsák, melyeknek semmi közük a vallás igazságához; és hogy ennek segítségével evilági és rövidlátó politikai és gazdasági célokat valósítsanak meg. … Ez a dokumentum, a korábbi nemzetközi dokumentumokkal összhangban, melyek kiemelték a vallások szerepének fontosságát az egész világra kiterjedő béke felépítésében, a következő megállapításokat teszi és erősíti meg: … – A szabadság minden ember joga: minden ember élvezi a hit-, a gondolat-, a vélemény- és a cselekvés szabadságát. A vallásra, a bőrszínre, a nemre, az etnikumra és a nyelvre vonatkozó pluralizmus és különbözőség egy bölcs isteni akaratnak felel meg, amellyel Isten az embereket teremtette. Ez az isteni bölcsesség az az eredet, amiből a vallásszabadsághoz és a mássághoz való jog ered. Ezért ítélendő el az a helyzet, mely embereket arra kényszerít, hogy egy bizonyos vallást vagy bizonyos kultúrát vegyenek át, csakúgy az is, hogy olyan kulturális életformát erőszakoljanak rájuk, melyet azok nem fogadnak el.
[Ez az utolsó passzázs a hivatalos német fordításban így hangzik: Die Freiheit ist ein Recht jedes Menschen: ein jeder genießt Bekenntnis-, Gedanken-, Meinungs-, und Handlungsfreiheit. Der Pluralismus und die Verschiedenheit in Bezug auf Religion, Hautfarbe, Geschlecht, Ethnie und Sprache entsprechen einem weisen göttlichen Willen, mit dem Gott die Menschen erschaffen hat. Diese göttliche Weisheit ist der Ursprung, aus dem sich das Recht auf Bekenntnisfreiheit und auf die Freiheit, anders zu sein, ableitet. Deshalb wird der Umstand verurteilt, Menschen zu zwingen, eine bestimmte Religion oder eine gewisse Kultur anzunehmen wie auch einen kulturellen Lebensstil aufzuerlegen, den die anderen nicht akzeptieren. (A nyilatkozat teljes szövege február 8-án – nem hivatalos fordításban, angolból és olaszból fordítva – megjelent a Magyar Kurír oldalán.)
Aki veszi magának a fáradtságot és elolvassa az egész szöveget, az ú. n. emberi jogokról és a földi paradicsom megalakításáról szóló szokásos mézes-mázos szóvirágokat, az vagy unottan elmegy az egész mellett (a túlnyomó többség nyilván ezt teszi), vagy felteszi a kérdést, hogy vajon mi volt ennek az egész találkozásnak és közös nyilatkozatnak az értelme, vagy/és mélységesen megdöbben azon, amit Bergoglio megint elkövetett.
Mindezeket figyelembe véve, egyetlen logikus – emberileg kigondolható – válasz adható a fentebb megfogalmazott kérdésre: Mire volt jó ez az egész találkozás és közös dokumentum?
Bergoglio február 4-én írta alá hitehagyásának legújabb dokumentumát; nem Vatikán állam államfőjeként, ami még kimagyarázható lenne, hanem a katolikus Egyház fejeként: „Őszentsége Ferenc pápa”. Napokig csak egyes angol nyelvű szedesvakantista oldalak tiltakoztak, háborodtak fel szavain. Voltak olyan felháborodók is, akik megint egyedül csak szegény Bergoglion verték el a port, konokul és javíthatatlanul ragaszkodva ahhoz, hogy mindezt egyedül ő találta ki, és mindezért egyedül ő a felelős. Az ilyenek azok a vakok és süketek, akik a többi vakot és süketet a kárhozatba vezetik. Egyszerűen kitörlik maguk és mások emlékezetéből mindazt, ami már hosszú-hosszú évtizedek óta [emlékezzünk csak a Chicagói béketalálkozóra: Az amerikanizmus – a modernizmus előkészítője] a mostani újabb nyílt szentségtörő aktushoz vezetett. Aztán február 8-án hárman is megszólaltak a zsinati egyház új-konzervatív tagjai közül, azok, akik Bergoglio eretnekségein máskor is fel szoktak háborodni, aztán úgy tenni, mintha mindennek semmi következménye nem lenne: az ilyenkor elmaradhatatlan Athanasius Schneider és Roberto de Mattei, akik írásaikban direkt foglalkoztak az új Bergoglio-nyilatkozattal, végül Gerhard Müller, aki csak indirekt mondta el véleményét, hogy aztán pár nap múlva gyakorlatilag azt is visszavonja. E három dokumentumból a Schneider-féle nyilatkozatból közlök alább részleteket. Isten első és legfőbb parancsa, melyből az összes többi ered, így hangzik: „Ne legyenek más isteneid!” – „Az Úrnak, a te Istenednek hiába ne vedd a nevét! Mert az Úr nem hagyja büntetlenül azt, aki káromolja nevét. (MTörv 5,7/11) „Féld az Urat, a te Istenedet, tiszteld és az ő nevére esküdj! Ne szegődjetek a körülöttetek (élő) népek idegen isteneihez, mert az Úr, körödben élő Istened féltékeny Isten. Ha fellobban az Úr, a te Istened haragja ellened, elpusztít a föld színéről. Ne kísértsétek az Urat, a ti Isteneteket… Lelkiismeretesen tartsátok meg az Úr parancsait és törvényeit, amelyeket szabott nektek.” (MTörv 6,13-16) Aki mindezek után azt mondja, azt hiszi, hogy Istennek az a szándéka, hogy különböző és több vallásban higgyenek az emberek, az nyílt aposztáziát követ el, és ezzel automatikusan megszűnik Krisztus Egyházának tagja lenni. Ugyanis ezzel azt állítja, hogy Isten számára közömbös, hogy teremtményei milyen vallást követnek. Az a vallás dolgában közömbös isten, akiről Bergoglio e dokumentumban – is – beszél, nem a keresztény Isten. Bergoglionak tehát nem Isten az istene, hanem a hazugság atyja, a Sátán, e világ fejedelme. Mint ahogy az is a Sátán követője, aki az embereknek e világon „ragyogó jövőt”, tartós, általános békét, jólétet és boldogságot ígér. Krisztus, Isten Fia, a mi Urunk ennek pont az ellenkezőjét jósolta meg követőinek: Benneteket is üldözni fognak, ahogy engem is üldöztek. Bár e világban éltek, de nem vagytok e világból valók. Aki ezt a világot szereti, nem lehet a tanítványom – és ehhez hasonlókat.
A Vízkereszt utáni 4. vasárnap evangéliuma így hangzik: „Bárkába szállt, s tanítványai követték. Egyszerre csak nagy vihar támadt a tavon, úgyhogy a hullámok elborították a bárkát. Ő azonban aludt. Odamentek hozzá, fölkeltették és kérték: "Uram, ments meg minket, elveszünk!" Jézus ezt mondta nekik: "Mit féltek, kishitűek?" Aztán fölkelt, parancsolt a szélvésznek és a víznek, s nagy nyugalom támadt. Az emberek csodálkozva kérdezgették: "Ki lehet ez, hogy még a szélvész és a víz is engedelmeskedik neki?"” (Mt 8,23-27)
Ha ezt belátjuk, akkor jutunk el oda, hogy megértsük és elfogadjuk Mario Derksen magyarázatát mostani helyzetünkre: „Abba kell hagynunk úgy tekinteni mai helyzetünkre, mintha ez az Egyház számára kijelölt isteni terv meghiúsítása, keresztülhúzása lenne! Nem az! Ellenkezőleg, ez pontosan Isten tervének a megvalósulása! Persze, ez igazi megpróbáltatás, igazi kereszt a számunkra, de ez a kereszt üdvösségünk szempontjából nem valami szerencsétlen akadály, hanem, mint minden kereszt, a legjobb eszköz üdvözülésünk számára, ha Isten segítségével, kegyelmével átöleljük és nem utasítjuk vissza. Krisztus misztikus testének, az Egyháznak e passiójában való részvétel, Szent Pál szerint, ezt jelenti: „testemben kiegészítem, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik, testének, az Egyháznak javára” (Kol 1,24).
Nagy Szent Teréz könyvének ma feltett fejezetében szintén aggódik Krisztus Egyházáért és az elveszni készülő lelkekért: „Mert mit jelentsen mindez, én Uram, én Istenem? Vagy vess véget ennek a világnak, vagy pedig szüntesd meg ezeket a rettenetes bajokat, hiszen azt emberi szív nem tudja tovább nézni! Még az ilyen hitvány szív sem, amilyen a miénk! Esdve kérlek, örök Atya, ne tűrd ezt tovább! Oltsd el ezt a tűzvészt, mert ha akarod, meg tudod tenni. … Én jó Uram, valami módja csak van annak, hogy ez az állapot megszűnjék! Szüntesse meg tehát Szent Felséged!” Ezért tanuljuk meg mi is tiszta szívből elviselni és felajánlani lelki, szellemi szenvedéseinket Urunknak. Egyre jobban igyekezzünk ne azon tépelődni, hogy hogyan történhetik meg mindez, hanem kérdezősködés nélkül fogadjuk el, hogy Isten azt akarja, hogy most éljünk. Tanuljunk meg mi is örömet találni abban, hogy Vele együtt szenvedhetünk. Fogadjuk el örömmel, hogy Isten ránk ezt a feladatot osztotta. Bár a mi véges szenvedéseink nem hasonlíthatók az Ő végtelen szenvedéseihez, következésképpen nem is enyhíthetik azokat, de ez teremtett lényünkből fakad. Isten teremtett bennünket, és ezért tudja, hogy mi csak ennyit tudunk adni: ezért lehetnek ránk nézve is igazak Pál apostol szavai: kiegészíthetjük, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik (lásd Kol 1,24) Feltéve: 2019. február 12.
Részletek Athanasius Schneider: Az istengyermekség ajándéka című nyilatkozatából (forrás: www.katholisches.info – 2019. február 9.)
A kereszténység az egyetlen Isten-akarta vallás, ezért a kereszténységet soha nem lehet egyenértékűként más vallások mellé állítani. Aki olyasmit állít, hogy Isten a vallások sokféleségét akarja, az az isteni Kinyilatkoztatás igazságát, mely a Tízparancsolat első parancsában félreérthetetlenül ki van jelentve, sérti meg. Isten az apostoloknak, és rajtuk keresztül az Egyháznak, örök időkre azt az ünnepélyes parancsot adta, hogy minden népet és minden más vallás követőit az egyetlen igaz vallásban oktassák; tanítsák őket minden isteni parancs megtartására és kereszteljék meg őket (lásd Mt 28,19-20). Amióta az apostolok és az első pápa prédikálni kezdett, az Egyház mindig azt hirdette, hogy nincs más névben megváltás, vagyis, hogy a földön nincs más vallás, ami által az emberek megmenekülhetnének, kivéve Jézus nevében és a Benne való hitben. ApCsel 4,12: „Nincs üdvösség senki másban. Mert nem adatott más név az ég alatt az embereknek, amelyben üdvözülhetnénk.” Az Egyház Szent Ágoston szavaival minden időben ezt tanította: „Egyedül a keresztény vallás mutatja meg a minden ember számára elérhető utat a lélek üdvözüléséhez. A keresztény vallás nélkül senki nem menekül meg. Egyedül ez nem vezet olyan birodalomhoz, mely földi magasságokon keresztül ide-oda imbolyog – Egyedül ez vezet a szilárd öröklétben található tartós birodalomhoz.” Igazi egyetemes testvériesség csak Krisztusban létezhet, vagyis megkeresztelt személyek között. Az istengyermekség teljes méltósága csak Isten színről színre való látásában lesz elérhető a mennyben, miként ezt a Szentírás tanítja: „Nézzétek, mekkora szeretettel van irántunk az Atya: Isten gyermekeinek hívnak minket, és azok is vagyunk. Azért nem ismer minket a világ, mert őt sem ismeri. Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, de még nem nyilvánvaló, hogy mik leszünk. Azt tudjuk, hogy ha megjelenik, hozzá leszünk hasonlók, mert látni fogjuk, amint van.” (1 Jn 3,1-2) A földön egyetlen tekintélynek, még az Egyház legmagasabb tekintélyének sincs joga, hogy más vallások követőit a Jézus Krisztusban, vagyis Isten megtestesült Fiában és az egyetlen Megváltóban való hit alól felmentse, azzal az állítással, hogy maga Isten akarta, hogy több különböző vallás létezzen. Mert kitörölhetetlenek – hiszen Isten ujjával íródtak és kristálytisztán érthetőek – Isten Fiának szavai: „Aki hisz benne, az nem esik ítélet alá, aki azonban nem hisz, már ítéletet vont magára, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiában.” (Jn 3,18)
Ez az igazság mind a mai napig az összes keresztény nemzedék alatt érvényes volt, és az is marad az idők végezetéig, annak ellenére, hogy korunkban némely egyházi személy olyan bizonytalan, gyáva, szenzációhajhászó és megalkuvó, hogy ezt az igazságot kiforgatva értelmezi, és ezt az új értelmezést a tan fejlődésében bekövetkező folytonosságnak állítja be. [A tragédia az, hogy Athanasius Schneider mindezt leírja, megjelenteti, aztán nem tesz semmit. Csakúgy, mint a többiek sem ….]
LEGÚJABB 2019. március 10-én: Schneider – miután társaival ad limina látogatáson járt Bergoglionál, egy interjúban visszavonta fenti nyilatkozatát, azaz kimagyarázta, ártatlannak, illetve félreértésnek nevezte Bergoglio itt kritizált szavait. Így csak újfent arról tett bizonyságot, hogy rá is vonatkoznak Urunk súlyos szavai: „Jaj nektek, írástudók és farizeusok, ti képmutatók! Bezárjátok a mennyek országát az emberek előtt. Magatok nem mentek be, s akik be szeretnének jutni, azokat meg nem engeditek be.” (Mt 23,13)
|
vissza