DECEMBER 21-HÍR:Az általános felháborodás miatt a Sátán figuráját eldugták a fehér asztronata mögé; nem elvitték, hanem csak eldugták, aazaz továbbra is ott van a Betlehem figurái között a Szent Péter téren.
Armin Schwibach a Tagespost német lap vatikáni tudósítója, aki eddig azzal tűnt fel, hogy a) nagyon ritkán írt valamit, b) és ha mégis, akkor az abszolút Bergoglio-hű írás volt, az utóbbi hetekben, hónapokban feltűnően változtatott beszámolóinak hangnemén: úgy tűnik, hogy se a korona-hisztériát, se Bergogliot nem fogadja el annyira kritikátlanul, mint eddig.
Schwibach e cikkben a Szent Péter tér és környéke állapotát mutatta be a 2020-as koronaévben:
És ebbe a környezetbe érkezik az idei betlehem. 2016 óta a vatikáni betlehemet arra használják, hogy „valamit szimbolizáljon”, mintha egy betlehemi jászolnak szüksége lenne arra, hogy Jézus születésén kívül bármi mást is „szimbolizáljon”. Szent Ferencnek, aki 1223-ban a Rieti-völgyben (Assisi-től mintegy kétórányi autóútra) fekvő Greccio egyik remeteségében állíttatta fel Johannes testvérrel az első betlehemet, az volt a célja, hogy „felébressze az emberek emlékezetét arra a gyerekre, aki Betlehemben született, és azon fájdalmas és szegényes körülményeket láthatóvá tegye, melyekben Megváltónk a világra jött; hogy lássák őt a jászolban szalmán fekve az ökör és a szamár között”. Szent Ferenc „csak” a karácsonyi csodás eseményt akarta az emberek számára szemléletessé tenni, de hát ma az intézményesült modernizmus korában egyesek mindent jobban tudnak.
Armin Schwibach december 15-én jelentkezett újra a kath.net blogon a már felállított betlehemmel kapcsolatosan. (A december 11-i felavatásról ITT található beszámoló.) Újabb írásának címe: Nem lehet kétség afelől, hogy a vatikáni Szent Péter térre e napokban felállított Betlehem a felfoghatatlan rondaság és érthetetlenség olyan műve, ami a szemlélőkből semmi mást, csak zavarodottságot és felháborodást vált ki. A 2017-es LGBT-Betlehem a Szent Péter bazilika kupolájának romjai alatt, aztán a 2018-as homokdomb-Betlehem után 2019-ben egy kis szusszanásnyi szünet következett, amikor is elhatározták, hogy egy hagyományos Betlehemet építenek fel, ami Olaszország északi részéből érkezik. 2020-ban, a koronahisztéria, a hideg, a halál és az elhagyatottság horror évében, melyben az embereknek különösen nagy szükségük lenne vigaszra és örömre, olyan betlehemet állítottak fel a Szent Péter téren, ami nemcsak elborzaszt, de kifejezetten elrémít. Ráadásul ezek a ronda figurák egy plasztik-felépítmény alatt állnak, amit éjszaka neoncsövekkel világítanak meg.
Figyelmeztetni kellene a szülőket, hogy ne hozzák gyermekeiket idén a Szent Péter térre, hogy legalább ennek a látványnak a traumájától megvédjék őket a mostani amúgyis súlyos időkben. Ez a betlehem szégyen azon a téren, amit Bernini harmonikusan az egész épületegyüttessel alkotott meg: A tér, ami a világot átkarolja, a tér, mely egy középponthoz vezet. – De ez még nem minden. Este a bronz migrációs-szoborcsoport oldalán álló Bernini-oszlopsort kék fényjátékokkal díszítik fel, egyfajta lézer-fényjátékkal sok ugráló csillaggal, mintha valami különleges diszkóban lennénk, miközben a kolonnádok alatt kunyhókat állítanak fel.
Bergoglio e felhívása: „a betlehem a hit-terjesztése szép és igényes folyamatának egy része”, volt talán az utolsó löket ahhoz, hogy petíciót nyújtsanak be, amiben arra kérik Bergogliot, hogy takarítsa ki a Szent Péter teret, és állítsanak fel megint egy hagyományos betlehemet, és a ronda (nem kevés ember nevezte „sátáninak”) kerámiakacatot tüntessék el, amit „modern művészetnek” állítanak be, és ami egészen biztosan nem „része a hit továbbadásának szép és igényes folyamatának.
Ugyanezen a napon, azaz december 15-én, Karl-Peter Schwarz, a „Presse” újságírója, is megjelentetett egy cikket a vatikáni betlehemről, melynek – a fent látható és Armin Schwibach által készített képen látszó sötét figurára vonatkoztatva – e címet adta: „Vajon a fekete sisakos gonosz ember Darth Vader?” – Az internet szerint ez a bizonyos Darth Vader a „Csillagok háborúja” című amerikai film „rossz fiúja”. De nem csak Schwarz úr, hanem még sokan mások is úgy vélik, hogy az idei Bergoglio-betlehem figurái leginkább e többrészes fantasztikus film alakjaira, de legalábbis űrlényekre emlékeztetnek a leginkább. A Reuters vatikáni tudósítója, Philip Pullella már az egész betlehemnek ezt a nevet adta: „Vatican’s ‚Darth Vader’ nativity scene” (a Vatikán Darth Vader-betleheme). Schwarz úr cikke tovább: Bergoglio szerint a Szent Péter téren felállított betlehem „karácsonyi atmoszférát teremt, ami segíti a Megváltó születésének misztériumában való hitet”. Ezzel a véleményével eléggé egyedül áll, ugyanis ritkán fordult elő a szociális médiában, hogy valamiről ennyire megegyeztek volna a vélemények, mint most: „Ez a betlehem mind esztétikai, mind vallási okokból elfogadhatatlan”. A figurák inkább egy villamosmegállót juttatnak az ember eszébe, az angyal úgy néz ki, mint egy radiátor, Mária és József régi keleti bálványalakokra hasonlítanak. Mindez a szovjet emlékművekre emlékeztet. A figurák közül különösen kettő rejtélyes: Vajon a fekete sisakos gonosz ember Darth Vader? És ki a másik, a fehér asztronauta?
De ellentétben az összes többi megszólalóval, akik mind azt követelik, illetve alázatosan kérik Bergogliotól, hogy minél hamarabb távolíttassa el ezt a szörnyszüleményt a Szent Péter térről, Schwarz úr azt szeretné, ha az minél tovább ott maradna, hogy minél többen láthassák, mert azon a modern előrenyomulásának következményei és az egyháznak a korszellemhez való egyre növekvő alkalmazkodása kiválóan tetten érhető.
Armin Schwibach, talán megrettenve saját, az elmúlt hetekben mutatott „szókimondásától”, december 17-én újabb cikkel jelentkezett a kath.net-en, melyben már azt fejtegeti, hogy ki kell deríteni, hogy kik és miért szabotálják folyton Bergoglio szándékait, mert hát mindaz, ami az idei betlehem ábrázol teljesen ellent mond Bergoglio szavainak, elképzeléseinek stb. Ilyeneket ír: A „figurák” egy szent történés botrányos eltorzításából és intézményesüléséből állnak. Valóban fel kell tenni a kérdést, hogy ki adott tanácsot az 1960-as és 1970-es években ilyenfajta betlehem elkészítésére. Azután arra a kérdésre is választ kellene találni, hogy az ilyenfajta eltévelyedés pont egy olyan drámai évben, mint amilyen 2020 volt, ki engedélyezett? Semmi nem mondhat annyira ellent a pápa (!) kívánságának, mint a modern művészet ezen formája.
Régen fordult elő, hogy valamiben ennyire egyetértene minden hivatásos és laikus hozzászóló: Az Abruzzo egyik kisvárosának művészeti főiskolájáról érkezett betlehem annyira visszataszító, hogy mielőbb el kell távolítani a Szent Péter térről. Ezt kérik egy petícióban Bergoglio-tól.
Az újságírók a figurákat a Csillagok háborújából, vagy más sci-fi sorozatokból, vagy Erich Däniken könyveiből vett alakokkal hasonlítják össze. Különösen a fenti képen látható sötét alakról találgatnak, akit a legtöbben egy amerikai fantasztikus filmeposz rossz fiújával hasonlítanak össze.
Mindezek után csak egy válasz létezik: Ráadásul ez a szörnyűség egészen közel áll ahhoz a helyhez, ahol 1963. júniusában A bukott arkangyal, Lucifer intronizációja a római katolikus citadellában megtörtént, mivel a sátánizmus hagyománya szerint ekkor jött el a fejedelem ideje, azaz az évezredek óta beért „vetés” végső learatásának kezdete.
Dániel próféta óta tudjuk, hogy a végidő jelei ezek: az áldozat megszüntetése, és a „templom szárnyán vészt hozó undokság” megjelenése. (Dán 9,27: „Egy hétre szövetséget köt sokakkal, s a hét közepén megszünteti a véres- és ételáldozatot. A templom szárnyán vészt hozó undokság lesz, egészen végig, míg a kiszabott büntetés rá nem zúdul a pusztítóra.” – Dán 11,31: „Megjelennek hadai: meggyalázzák a szentséges várat, megszüntetik a mindennapi áldozatot, és felállítják a vészt hozó undokságot.”) Attól az igen szomorú ténytől, hogy a Vatikánban nem ez a mostani betlehem az első „undokság”, amit felállítanak, még a prófécia érvényes marad: valamelyik „undokság” valamikor valóban az utolsó lesz. És valamennyi esélyünk van rá, hogy ez a mostani talán tényleg az utolsó: ez az egész már csaknem egy éve tartó ú. n. „korona”-iszonyat, és mindaz, ami még vár ránk, valóban egyedülálló az emberiség – pedig megszámlálhatatlanul sok borzalommal teli – történelmében. És december 21-én, Szent Tamás apostol ünnepén, az igazi Betlehemi csillaghoz hasonló égi tünemény tanúi lehetünk. És nem utolsósorban, Szent Januarius vértanú püspök, Nápoly védőszentjének december 16-i ünnepén idén nem vált folyóssá az üvegampullában őrzött vére. Ez utoljára 1973 májusában, illetve 1980 szeptemberében történt meg (a szent vére egy évben háromszor, az ő ünnepein – május első vasárnapja előtti szombaton, szeptember 19-én, december 16-án – válik folyóssá). (forrás: www.katholisches.info – 2020. december 17.: Blutwunder von Neapel ist ausgeblieben) „Mondjátok a csüggedt szívűeknek: "Bátorság! Ne féljetek! Nézzétek, eljön Istenetek, eljön, hogy bosszút álljon és megfizessen. Maga az Isten jön el, hogy szabadulást hozzon nektek."” (Iz 35,4)
|
vissza