Lk 11,52: „Jaj nektek, törvénytudók! Elvettétek a tudás kulcsát, de magatok nem mentek be, akik meg bemennének, azokat akadályozzátok.” Mt 23,13: „Jaj nektek, írástudók és farizeusok, ti képmutatók! Bezárjátok a mennyek országát az emberek előtt. Magatok nem mentek be, s akik be szeretnének jutni, azokat meg nem engeditek be. Ez a cikk több íráson keresztül azt mutatja be, hogyan viselkednek azok a korunkbeli „írástudók”, akikre Jézus fent idézett szavai ma vonatkoznak: de Mattei, Sarah, Schneider, Burke stb. a zsidó farizeusokhoz hasonlóan nem ismerik fel az igazságot, holott magukat a nép tanítóinak tartják, és ily módon pont a hitüket, vallásukat komolyan venni akaró embereket vezetik félre, zárják el előlük „a mennyek országát”.
A tulajdonképpeni káosz a két „pápa” közösködése – „Az Egyháznak egyidőben csak egy pápája lehet” Írta: Roberto de Mattei (forrás: www.katholisches.info – 2020. január 15.) [Előzmény: Sarah „bíboros” és Ratzinger közösen kiadott egy könyvet, melyben állítólag a két szerző a cölibátust védi. Hogy ez valójában mennyire nem igaz, az a lenti írásból derül ki, mely a Ratzinger által írott könyv-fejezet fordítása. – Mattei professzor, mint mindig, ez ügyben is megnyilatkozott; írása a fenti címmel jelent meg németül. Cikkéből csak az itt következő, befejező részt közlöm: ez tárja fel a legvilágosabban, hogy minden, egyébként helyes megállapításából, képtelen az igazságot kiszűrni: végre belátni és bevallani, hogy a zsinati fehér ruhások nem igazi pápák.]
Ebből az egész történetből azonban egy sokkal komolyabb összevisszaság származik, nevezetesen a két „pápa” természetellenes közösködése a Vatikánban, különösen akkor, ha közülük az egyik, Ratzinger, lemondása után is megtartja „pápai” nevét, fehér öltözékét, és továbbra is apostoli áldást osztogat, amit csak egy pápa tehet meg, és a hallgatást, amit lemondásakor magára kivetett, újra és újra megtöri. Egy szóval kifejezve: Ratzinger továbbra is pápának tartja magát, mégha „nyugdíjazottnak” is.
Napjainkban sincs egy „jó” és egy „rossz” pápa – az ilyen elképzelés, melyet sok ú. n. tradicionalista vall, ellentmond a tényeknek, és semmilyen megoldáshoz nem vezet. És nincs két pápa sem, csak egy nagy összevisszaság, egy nagy zűrzavar, mely egyre mélyebbé válik.
Ratzinger sokat emlegetett szövege a cölibátus védelmére Részletek a Cölibátus II. rész című cikkből (forrás: http://zelozelavi.wordpress.com/ – 2020. január 30.)
15. A Sarah „bíboros” és Ratzinger által közösen kiadott könyv azon részeit, melyeket Ratzinger írt, a „Tagespost” hozta német nyelven nyilvánosságra. Ratzinger dolgozatának első pontja a következő [jellegzetesen ratzingeri, azaz feleslegesen bonyolult és tipikusan modernista zsargonban megfogalmazott] címet viseli: „Az újszövetségi papság kialakulása a krisztológiai-pneumatikus exegézisben”. De nem csak a cím, hanem maga a szöveg is tipikusan modernista: „A mozgalom, mely a Názáreti Jézus körül kialakult – legalábbis a húsvételőtti időben – laikus mozgalom volt.” Ebben a „farizeusok mozgalmához” hasonlított, és ez volt e két „mozgalom” közötti összetűzés oka. – Ilyen sok „mozgalom” olvastán az embert komoly szédülés fogja el. – „A jeruzsálemi papi templomi arisztokrácia – a szadduceusok – csak Jézus utolsó pászkájánál figyeltek fel Jézusra és mozgalmára, ez vezetett aztán a peréhez és kivégzéséhez. Ennek megfelelően a Jézus körül kialakuló közösségben levő tisztségek nem tartozhattak az ószövetségi papság hatáskörébe: ott a papság öröklött volt. Aki nem papi családból származott, az nem lehetett pap.”
16. Ratzinger tehát elsőnek kioktatott bennünket „a Jézus körül kialakuló közösségben levő tisztségekről”, amivel csak azt árulta el, milyen görcsösen próbálja még most is az „Egyház” szót kikerülni! Ugyan az Egyház valóban csak Pünkösd első napján alakult meg véglegesen, mindazonáltal „Jézus mozgalma” a kezdetektől nem volt más, mint ez az Egyház előkészületében. Kicsit úgy, ahogy a gyermekkel történik születése előtt és után; ő már születése előtt is gyermek. Jézus és tanítványai sem laza „mozgalmat” alkottak, hanem már előre felvázolták az Egyház struktúráját: Az Üdvözítő, mint fő, 12 apostolt választott ki, akik közül egyet, nevezetesen Pétert a többiek vezetőjévé tett. Ezzel már fel is állt az egyházi hierarchia.
Bár, írja Ratzinger, arra figyelemmel kell lennünk, „hogy a korai Jézus-mozgalom laikus jellege és a korai tisztségek nem kultikus-papi értelmezett jellege semmiképpen nem szükségszerűen alapszik egy anti-kultikus és anti-zsidó döntésen, hanem az ószövetségi papság különleges szituációját követi, miszerint a papság az Áron-Levi családhoz van kötve”. Ezért a „Jézus-mozgalomban nem egyszerűen a szakralitásról, a törvényességről való lemondásról és a papság és a hierarchia visszautasításáról van szó”, mindazonáltal „a próféták kultusz-kritikáját átvették, és a papság és a kultusz hagyományával való váratlan egységre vezették, amit nekünk meg kell próbálni megérteni”. – Hogy miért kellene nekünk ezt a sületlenséget „megpróbálnunk megérteni”, sehogyan sem fér a fejünkbe. A „korai Jézus-mozgalom” minden más volt, csak „laikus jellegű” nem; a kezdetektől papi jellegű volt. És a „korai tisztségeiket” eleve „kultikus-papságinak” értelmezték. Csak olvassuk el Szent Pál Zsidókhoz írt levelét! Persze, Ratzinger ezt is jobban tudja: Szerinte az Üdvözítő tettét, amikor a templomból kiverte a kalmárokat, „a kultusz kritikájának” kell felfogni, és ez „egyébként is az Isten tisztelet egy új formájának a meghirdetése, és ezáltal a kultusz és a papság lényegének új felfogását érinti”.
17. Nézzük meg most, hogy milyen volt ez „a kultusz és a papság lényegének új felfogása a Jézus-mozgalomban” Ratzinger szerint? „Annak megértése számára, hogy Jézus mit akart és mit nem a kultusszal, természetesen az Utolsó Vacsora a döntő Jézus Krisztus testének és vérének az adományával”, magyarázza tovább Ratzinger. – Figyeljük meg az „adomány” kifejezést! Egy akkora aposztata, mint ő, kínosan kerüli az áldozat szót. Bár megjegyzi, hogy „Jézus egyszerre az áldozatot bemutató és az áldozat, de fontos megfontolni, hogy ugyanez a Jézus, aki tanítványai körében van, magát testében és vérében adja oda, és ezzel megelőzi a keresztet és a feltámadást”. A Trienti Zsinat tanítja: „Mivel (Pál apostol tanúsága szerint) az Ószövetség alatt a levita papság gyarlósága miatt nem volt tökéletes áldozat, kellett (az Atyaisten irgalmas rendeléséből) "Melkizedek rendje szerint" egy másik papnak támadnia, Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak, aki képes mindent, amit csak meg kell szentelni, tökéletessé tenni. Ez a mi Istenünk és Urunk tehát, noha halálával önmagát egyszer s mindenkorra kész volt feláldozni a kereszt oltárán az Atyaistennek, hogy nekik [ott] az örök megváltást megszerezze” [DH 1739, 1740], majd innen húzza meg az ívet a szentmiseáldozathoz: „De mivel a halála nem szüntette meg papságát, az utolsó vacsorán, "azon az éjszakán, amelyen elárultatott", … testét és vérét a kenyér és a bor színe alatt az Atyaistennek fölajánlotta, és ugyanazon dolgok színei alatt az apostoloknak nyújtotta, hogy magukhoz vegyék: őket akkor az Újszövetség papjaivá tette, és ezen szavaival megparancsolta nekik és a papságban utódaiknak, hogy ők is ajánlják föl: "Ezt tegyétek az én emlékezetemre", amint ezt a katolikus Egyház is így értette és tanította [vö. 2. kánon].” [DH 1740]
18. Még hogy „laikus mozgalom”! Jézus kezdetektől fogva az Új Szövetség Főpapja volt, aki azért gyűjtötte maga köré az apostolokat, hogy őket az új szövetség papjaivá tegye, és ily módon az Ószövetség levita papságát bevégezze, illetve behelyettesítse. Persze, ha valakinek olyan alantas felfogása van, mint Ratzingernek, akkor annál a szentmiseáldozatból sem marad semmi.
„Mindebben nincs semmi direkt a papságról kimondva”, meri Ratzinger teljes komolysággal állítani. Bár „egyértelmű, hogy ez túlmegy az ároni renden, és Jézus maga főpapként jelenik meg”, mégis: „A szeretet az áldozat.” – Ezzel szemben a Trienti Zsinat határozottan és kötelező érvénnyel ezt tanítja: „Mivel a misében történő isteni áldozat ugyanazt a Krisztust foglalja magában, s áldozza fel vértelenül, mint aki a kereszt oltárán "egyszer saját magát adta vérontásával áldozatul", ezért a szent zsinat azt tanítja, hogy ez az áldozat valóban engesztelő [1. kánon] … Egy és ugyanaz az áldozat, ugyanaz a felajánló is – most a papok szolgálata által –, mint aki akkor a kereszten önmagát föláldozta, csakis a feláldozás módjában van különbség.” [DH 1743] –
És Ratzinger mégis azt meri mondani, hogy „mindebben nincs semmi direkt a papságról kimondva”! Anathema sit! – Feltéve: 2020. február 6. 19. Ratzinger a továbbiakban is újfent „Jézus gyülekezeti mozgalmáról” beszél, és ezt állítja: „Jézus Krisztus keresztje a radikális szeretet aktusa, melyben Isten és a bűnös világ közötti megbékélés megy végbe. Ezért ez az önmagában semmilyen módon nem kultikus cselekedet mégis Isten legmagasabb fokú dicsőítése.” – Ratzinger szerint tehát pont Krisztus keresztáldozata, mely maga a legtökéletesebb kultikus tett, ami a szentmiseáldozatban az Egyház központi istentiszteleti aktusa lett, „semmilyen módon nem kultikus cselekedet”. És mégis – ó, mekkora csoda – ez „Isten legmagasabb fokú dicsőítése”: Ebből is kitűnik, hogy a modernisták mennyire szeretik a paradoxonokat. Hiszen Isten dicsőítése nem más, mint a kultusz, a kultikus cselekvés! Hogyan válhat akkor egy „semmilyen módon nem kultikus cselekedet” „Isten legmagasabb fokú dicsőítésévé”? Megint egyszer szomorúan kell megállapítani, hogy az annyira csodált „teológia Mozartja” nem tud eltávolodni az 1960-as évek „virágillatú-teológiájából”. Számára a létrejövő Egyház egy „Jézus-mozgalom”, vagyis egy csapat hippi a „Jesus people” mintájára. A szentmise a „Love and Peace” egyik „happeningje” – mindebből úgy tűnik, hogy a Hittani Kongregáció volt „prefektusa” a „Jesus Christ Superstar”-ból tanulta teológiáját.
És ilyen elképzelésekkel akarja Ratzinger a cölibátust megvédelmezni? Milyen érveket tud ehhez felhozni? Ezeket: A „Jézus körül kialakuló közösségben” különböző „tisztségek fejlődtek ki”. „Egy, a mai napig központi probléma abból a tényből ered, hogy az új tisztségek nem a családi származáson, hanem megválasztáson és hivatáson alapultak. Míg Izrael papi hierarchiájánál a folytonosságot maga Isten garantálta, hiszen ő ajándékozta a szülőknek a fiaikat, az új hivatalok nem a családi hovatartozáson alapultak, hanem Istentől ajándékozott és az emberektől elismert hivatáson.”
20. A szentmise és a megtartóztatás közötti összefüggésről így elmélkedik Ratzinger: „Nagyon korán, nem tudjuk, pontosan mikor, de nagyon korán kifejlődött az eukarisztia rendszeres, sőt mindennapi megünneplése az Egyházban. Ennek azonban fontos konzekvencia lett a következménye, ami az egyházat éppen napjainkban szorongatja. Izrael köztudatában nyilvánvalóan világos volt, hogy a papoknak azokban a napokban, amikor a kultusz körül tevékenykednek, vagyis az isteni titokkal kerülnek érintkezésbe, szexuális megtartóztatást kell gyakorolniuk. A szexuális megtartóztatás és az istentisztelet közötti összefüggés Izrael köztudatában teljesen világos volt.” – Ratzinger úgy fél az „áldozat” szótól, mint az ördög a szentelt víztől. És varázsszóként használja, mint minden modernista, a „fejlődés, kifejlődés” szót.
21. A NOM egyik „imájára” hivatkozva, mely így szól: „Köszönjük neked, hogy arra hívtál meg bennünket, hogy előtted álljunk és neked szolgáljunk”, Ratzinger így folytatja fejtegetéseit: „A papságnak már nincs köze a családi hovatartozáshoz, hanem az egész emberiség számára nyitva áll. A papság már nem a templomi áldozat kezelője, hanem az emberiség bevonása Jézus Krisztus világot átfogó szeretetébe: kultusz és kultuszkritika, liturgikus áldozat és a mások iránti szeretet szolgálata eggyé váltak. Ezért e mondatban már nem valamifajta külső magatartásról van szó, hanem mint az Ó- és az Újszövetség egységének legbensőségesebb pontja vázolja fel a papság lényegét, mely alatt nem az emberek egy bizonyos osztályát kell érteni, hanem végeredményben az embereknek az Isten előtti állásra való vezetését. Előtte állni és neki szolgálni – ez azt jelenti, hogy Isten szolgájaként lépni a hivatásba. Az eukarisztia, mint Krisztus leereszkedése és felemelkedése, ily módon mindig túlmutatva magán, sokféle módon a felebaráti szeretet szolgálatához vezet.”
22. Írása végén Ratzinger a papszentelésről is ejt néhány szót. Fejtegetéseit Jézus eme szavaival indítja: „Szenteld meg őket az igazságban, mert hiszen a tanításod igazság. Amint te a világba küldtél, úgy küldöm én is őket a világba.” (Jn 17,17-18) Urunk eme szavait a következőképpen értelmezi: „Az ember szentté válik, ha az Istennel való együttlétbe belép. Az Istennel levés a puszta ÉN teljes mértékben való önátadása Isten akaratába. Az ÉN eme felszabadítása azonban nagyon fájdalmas is lehet, és egészen soha nem lehet végrehajtani. De Jézus eme szavai alatt: "szenteld meg őket", egészen konkrétan a papszentelést lehet érteni [!], ami alatt az embernek az élő Isten általi és az Ő szolgálatára való radikális igénybevételét értjük. Ha tehát a szövegben ez áll: "szenteld meg őket az igazságban", akkor az Úr arra kéri az Atyát, hogy a tizenkettőt is vonja be az ő küldetésébe, szentelje őket pappá.” [!]
Ratzinger ehelyütt felidézi saját emlékeit pappá szenteléséről: „Azon az estén mélyen a lelkemben ivódott, hogy a papszentelés minden szertartáson túlmenően valójában mit is jelent: a mindig megismételt megtisztulást és átitatást Krisztus által, úgy, hogy Ő beszéljen és cselekedjen bennünk, és egyre kevésbé magunk. És világossá vált számomra, hogy a vele való eggyé-válásnak ez a folyamata, és a puszta magam legyőzése egy egész életen át tart, és mindig fájdalmas felszabadításokat és megújulásokat foglal magában.”
Végkövetkeztetés
Egy kis dolgozatban, melyet az FSSPX azokban az időkben adott ki, amikor még nem akart Rómával mindenáron kiegyezni, és még nem tette magát teljesen tönkre a lefebvrizmus tévtanaival, ez olvasható a cölibátusról: „A cölibátus és a szentmiseáldozat között különlegesen szoros kapcsolat áll fenn. Az átváltoztatás pillanatában a pap Krisztus személyében cselekszik. Jézus Krisztus azonban nem csak az áldozatot bemutató pap, hanem az áldozat is, amit kereszthalálában egészen az Atyának áldoz fel. Ezen kívül Jézus Krisztus szűzi áldozati adomány. Ennek megfelelően szükséges, hogy a pap, mivel Jézussal ilyen sorosan egyesül, szintén egészen Istené legyen, és magát Jézus Krisztussal áldozatként szűzként mutassa be Istennek.” Összefoglalva: A cölibátust – hosszú távon – nem lehet a Novus Ordo alapján fenntartani és megmenteni.
|
vissza