Bevezetés: A következő cikket még Karácsony előtt kezdtem el lefordítani, és mára – Ratzinger halála után – úgy tűnik, mintha a folytatás már el is vesztette volna értelmét. Pedig pont ellenkezőleg! Csak mától kezdődően lett igazán érdekes e téma, mégha az eredeti cikk címét alkotó kérdést aktualizálni is kell. – Elsőnek következzen tehát a korábban elkezdett fordítás – nem felejtve el, hogy ez még napokkal ezelőtt készült, és csak ezt követően az aktuális helyzetről szóló elmélkedés.
(forrás: www.katholisches.info – 2022. december 16.) [Megjegyzés: minden erkölcsi és vallási érzésem tiltakozik az ellen, hogy a pápai szék bitorlóit a világban elfogadott nevükön hívjam – ezért bár az eredeti cikkben természetesen e nevükön szerepelnek, én a fordításban valódi nevüket használom. Ha volt valaha tanulmány, ami megvilágította azt a tényt, hogy a római szekta évtizedek óta nem lehet Krisztus Egyháza, és a római fehérruhás alakok nem Krisztus helytartói, akkor ez a tanulmány az. Egy katolikus (mai nevén szedesvakantista) számára már maga a kérdés is abszurd, hiszen Krisztus Egyházában, a katolikus Egyházban ilyen még viccből sem vetődhet fel. – Egy ismerősöm mesélte, hogy 1933-ban egy magyar újságban két pápa volt látható egy fotón ezzel az aláírással: "az abszolút lehetetlen".] Az Egyháznak egyidőben csak egy pápája lehet. Ki tehát ma a [hivatalosnak tartott] Egyház pápája: Ratzinger vagy Bergoglio? Kísérlet a Ratzinger lemondásával keletkezett kérdések megválaszolására – a Corrispondenza Romana fejtegetései
Ratzinger 2013. február 11-én bejelentett lemondásakor kijelentette, hogy a pontifikátus hivataláról mond csak le, de a péteri hivatalról (petrinische munus) nem. Ezt követően "nyugalmazott pápának" hívatta magát, továbbra is fehér ruhát viselt/visel, ami a pápa státuszának ismertetőjele, sőt apostoli áldásokat osztogatott/osztogat [lásd pl. ezt a cikket Kifejező képek]. A probléma mindenekelőtt Ratzinger lemondásának anomáliájából, és súlyos teológiai tévedéséből származik. Gianfranco Ghirlanda jezsuita kánonjogász, a Gregoriana Pápai Egyetem egykori rektora, jelenleg az Immaculata Ferencesek biztosa [e közösséggel kapcsolatban lásd a honlap temérdek cikke közül ezt: Nincs többé „régi” mise az Immaculata ferenceseinél] 2013. március 2-án, 10 nappal Bergoglio megválasztása előtt a La Civilta Cattolica római jezsuita újságban megjelent hosszú és érvekkel teli esszéjében megcáfolta egy „nyugalmazott pápa” ratzingeri figurájának még a lehetőségét is, és kijelentette, hogy „az, aki nem halál által válik ki a pápai hivatalból, bár nyilvánvalóan püspök marad, de megszűnik pápa lenni, mert elveszti minden primatiale hatalmát (a pápa legmagasabb és univerzális hatalma, melyet Péter az apostolok között a Krisztus által alapított primátus jogai révén élvez), mert ezt nem a püspökszentelés által, hanem a jogszerinti megválasztása elfogadásával közvetlenül Krisztustól nyerte el”.
Az Egyház egyetemes tanítása mindig különbséget tett a papi hatalom és a törvényhozó hatalom (melybe a tanítói hatalom is beletartozik) között. Az első a szentségek által nyerhető el, a második a pápa esetében isteni küldetés, a püspökök és papok esetében kánoni megbízatás által. A pápaság nem egyfajta "szuper-szentség", hanem az Egyház legfelsőbb joghatósága, ami a törvénykezés hatalmán alapszik. „Szent Péter és utóda joghatósági főséget kapott (mellyel a teljes kormányzó, vagyis törvényhozó, ítélkező és végrehajtó hatalom együtt jár) egyenest és közvetlenül Jézus Krisztustól.” (Schütz Antal: Dogmatika)
Roberto de Mattei 2020. január 15-én megjelent cikkében – A tulajdonképpeni káosz a két „pápa” közösködése – „Az Egyháznak egyidőben csak egy pápája lehet” – ezeket írta: Msgr. Walter Brandmüller „Renuntiatio papae – Néhány történelmi-kánonjogi megfontolás” című 2016-ban megjelent tanulmányában aláhúzta, hogy egy és csakis egy ember lehet a pápa, és hogy a pápa hatalma elválaszthatatlanul kapcsolódik össze egyedüliségével: „A pápaság szubsztanciáját a Szentírás és a hiteles tradíció olyannyira világosan határozza meg, hogy egyetlen pápa sincs feljogosítva arra, hogy hivatalát újra definiálja.”
Ha Ratzinger azt gondolná, hogy ő tényleg pápa, mégpedig Bergoglioval egyidőben, ezzel azt a dogmát tagadná, mely kimondja, hogy egyidőben Krisztusnak csak egyetlen helytartója lehet, és ezért Ratzingert eretneknek vagy eretnekgyanúsnak kellene tekinteni.
A Corrispondenza Romana mostani összegzése: A pápaság lényege nem a munus-ban rejlik, mint a püspököknél, hanem a kormányzás gyakorlásában, vagyis a minisztériumban, ami nem kitörölhetetlen szentség, hanem törvénykezési hatalom, ami elveszhet (a pápa halála esetén), vagy amiről le lehet mondani. A pápaság nem lelki vagy szentségi állapot, hanem „hivatal”, vagy jobban kifejezve, intézmény. Aki a kormányzásról lemond, az egyúttal a pápaságról is lemond. És ezt Ratzinger is tudta, hiszen 2013. február 13-án kelt deklarációjában egyértelműen megállapította: „[Declaro] conclave ad eligendum novum Summum Pontificem (…) convocandum esse“ = „Kijelentem, hogy össze kell hívni egy konklávét egy új pápa megválasztására”.
Utószó:
Az antimodernist.org honlap 2022. november 15-i cikkében Ratzinger ezen szándékáról a szerző a következőket írta: »Ratzinger Summorum Pontificum körlevele a Wojtyla-féle Ecclesia Dei körlevél kissé módosított változataként nem más, mint egy – sajnos – jól sikerült kísérlet arra, hogy a tradicionalista mozgalmat tridenti miséjével és a hagyományos liturgiájával felszívja a zsinati egyházba. Ratzinger dokumentuma ugyan tartalmaz néhány javítást és könnyítést elődjének körlevelével szemben, de ezek a gyakorlatban csakis a "tradicionalistáknak a panteista egyházba való integrálása alapján" érvényesülhettek. A halálosan megsebzettek eufórikus reakciója a 070707-re – találó dátum a végső győzelemre – máig megfejthetetlen titok marad. [Mint köztudott, Ratzinger 2007. 07. 7-én adta ki a Summorum Pontificum körlevelet.] Nem a "tradicionalisták" győzelmére, hanem a poszt-modernista Rómának felettük aratott győzelmére! És a legyőzöttek ujjongtak, mintha saját vesztükre vágynának és maguk is azt követelnék… De nem Msgr. Vigano az egyetlen, aki Ratzingert tartja a jogszerű pápának. Az ú. n. tradicionalistáknak jelentős része is ezt teszi. Az idő azonban sürget: mégha ismert adat, hogy Ratzinger minden felmenője és rokona elélt vagy 100 évig, valamikor neki is meg kell halnia. … És legkésőbb akkor ezeknek a "tradicionalistáknak" végre egyértelmű választ kell adniuk a fenti kérdésre: Ki jelenleg a pápa? Vagy, Msgr. Vigano beszédei után: Egyáltalán van-e ma az Egyháznak pápája? Így vagy úgy, Ratzinger halála komoly fejtörést fog számukra okozni… hiszen nem lesz többé kifogásuk a pápájukkal szembeni engedetlenségükre…
Emlékeztetőül álljon itt Szent Szilveszter pápa december 31-i ünnepének szentleckéjéből pár sor: „Kérve-kérlek az Istenre és Krisztus Jézusra, aki ítélkezni fog élők és holtak fölött, az Ő eljövetelére és országára: hirdesd az evangéliumot, állj vele elő, akár alkalmas, akár alkalmatlan. Érvelj, ints, buzdíts nagy türelemmel és hozzáértéssel. Mert jön idő, amikor az egészséges tanítást nem hallgatják szívesen, hanem saját ízlésük szerint szereznek maguknak tanítókat, hogy fülüket csiklandoztassák. Az igazságot nem hallgatják meg, de a meséket elfogadják.” (2 Tim 4,1-4) Joseph Ratzinger részt vett az ú. n. II. Vatikáni Zsinaton, ahol a német progresszívek egyik tanácsadója volt. Eleinte modernista, majd később posztmodernista lett. Egész életében ezen ideológiák egyeduralmáért tevékenykedett. Ezen kívül még ariánus eretnek is volt, hiszen írásba is adta, hogy Jézus nem Isten – lásd ezzel kapcsolatban ezt a cikket Ratzinger és a zsinati egyház krisztológiája. „Bevezetés a keresztény hit világába” című könyvében Ratzinger azt írta, hogy »az Isten-Fiú-idea először a jeruzsálemi őskeresztény közösség tagjai által, akik a 2. zsoltárt a kereszten meghalt Názáreti Jézusra alkalmazták, hogy ezzel az ő másokért való radikális létezését interpretálják, került be az Egyház hitvallásába. Más szóval: Az apostolok – és maga Jézus Krisztus! – természetesen soha nem gondolták, hogy ez a Názáreti Jézus valóban Isten igazi Fia. Ez a hit csak később az őskeresztény közösség élő hite ( = érzett, irracionális élmény-hite) által alakult ki fokozatosan.” Ratzinger számára tehát Jézus nem Isten, mert nem Isten Fia, aki „az Atyától öröktől fogva született, Isten az Istentől, … igaz Isten az igaz Istentől, született, nem alkottatott, ki egylényegű az Atyával”, kinek személye öröktől fogva a végtelen isteni természetet és ezzel a végtelen tökéletességet birtokolja, hanem az az ember, aki eljött, hogy „Istennel egybeessen”, és aki a kereszten „a másokért való létet” megtestesítette, egy „altruista antonomázia által”. Következésképpen tőlünk és a többi embertől csak az emberi fejlődés azon foka különbözteti meg, amit elért, nem pedig az a végtelen távolság, ami Istent az embertől, a Teremtőt a teremtménytől elválasztja.« Az előbb említett cikk szerzője ezen idézetek közlése után megállapítja: »Ebben az egészben nem az a legszörnyűbb, hogy Ratzinger ezekkel a legdurvább eretnek tézisekkel teológus, szemináriumi tanár, püspök, bíboros, a Hittani Kongregáció prefektusa, pápa, végül nyugalmazott pápa lett, hanem az, hogy a magukat különösen jó, hithű katolikusnak tartók még ezek után is messiásként tisztelik. … Holott Ratzinger az ú. n. „új teológia” egyik fő képviselője, és akinek, mint magas hivatalok képviselőjének más feladatai vannak, mint egy teológia-professzornak. A jezsuita Henrici így magyarázza meg a modernisták közötti feladat-megosztást: „Míg a teológiai tanszékeket a Concilium (= a modernizmus haladó szárnya) kollégái kapják meg, addig az utóbbi években csaknem minden püspöknek kinevezett teológus a Communio (= ugyanazon modernizmus mérsékelt szárnya) tagjainak soraiból való … Balthasar, de Lubac és Ratzinger, a Communio alapítói, mind bíborosok lettek.” A „konzervatív” és progresszív modernisták eme dialektikus játékának segítségével sikerült az „új teológiának” ( = a modernizmus tévtana) a különböző fórumokon elindulnia«, és – tegyük hozzá – győzedelmeskednie.
Mindezen tényekből világosan érthető, hogy miért nevezi ez a honlap Ratzingert sokkal veszélyesebbnek a hitre, az Egyházra nézve, mint Bergogliot. Azt sem kellene elfelejteni, hogy a nagy pedofil-botrányok többsége, melyek az utóbbi években megrázták a közvéleményt, mind abban az időben történtek, amikor ő volt a Hittani Kongregáció prefektusa, ezáltal e problémák mind az ő hatáskörébe tartoztak.
Malachi Martin ugyan bennfentes és pap volt, és mint ilyen írta meg „Az utolsó pápa” című könyvét, de azért laikusként is meg lehet kísérelni folytatni a gondolatmenetét, különösen akkor, ha abból indulunk ki, hogy mi az ellenség legfőbb célja. Ez nem csak 170 éve, az Alta Vendita leleplezése óta ismert, hanem Urunk megszületése óta: Ez a cél, azaz Sátán célja az Egyház megsemmisítése, amit a pápaság megszüntetésével lehet a legbiztosabban és végérvényesen elérni. Ezért akarta II. Frigyes császártól kezdve Napóleonon át a kommunista rezsimekig mindenki elsőnek a pápát, a pápai hivatalt megszüntetni.
Nos, a mozaikokat összeadva a következő kép olvasható ki az elmúlt évtizedek eseményeiből: Ratzingernek miután prefektusként és pápaként elvégezte romboló munkáját, kreálnia kellett egy olyan hivatalt, aminek a gyakorlatban semmi jelentősége nincs, de a tömegek figyelmét eltereli. E terv szerint elsősorban nem azért kellett lemondania, hogy helyet adjon Bergoglionak, hanem sokkal inkább azért, hogy létrehozzon egy ú. n. "péteri hivatalt, a hivatalos pápa munkáját segítő, imádkozó nyugalmazott pápa-hivatalt". És mivel a mai világ egyik vitathatatlanul legerősebb és megtámadhatatlan téveszméje szerint a demokrácia az egyetlen megengedett, jó, mindenre alkalmas, egyedül üdvözítő államforma, utódának már csak az volt a feladata, hogy az egyházból demokratikus intézményt csináljon. No persze, mindez csak egy laikus találgatásai…. De azt tudjuk, hogy maga a terv, a pápaság megszüntetése valóban létezik … Sokszor megkérdeztem magamtól, hogy mit kívánok Krisztus ellenségeinek: azt hogy súlyosan bűnhődjenek, vagy mit? A válaszom mindig ez volt: Nem azt kívánom, hogy megbűnhődjenek, hanem, hogy végre tisztán lássák az igazságot, hogy végre felismerjék mindannak borzalmát, amit Isten ellen elkövettek. Nos, Ratzinger már látja az igazságot… És ki tudja, talán utolsó leheletével még földi életében is meglátta.... és helyes, saját lelki üdvére kedvező döntést vont le belőle… ..
|
vissza