Az egyházi év utolsó vasárnapján – ami 2022-ben november 20-ra esett – a liturgia Urunk újraeljöveteléről emlékezik meg: „Az egyházi év utolsó vasárnapja elénk tárja a világ utolsó napját, mikor eljön az Úr a világot lángokban ítélni. … Az utolsó ítélet harsonája riad fel a mai evangéliumban.” (Szunyogh-Xavér misszálé, 1933) A honlap Michel Mottet „Et regnabunt cum Christo mille annis” című cikkében foglalkozott kimerítően az „ezeréves birodalom”-témájával. E tanulmányhoz írt megjegyzésben olvashatók a következő mondatok: „Ágostonig az egyházatyák és egyháztanítók (többek között Papias, Justinus, Irenaeus, Tertullianus, Lactantius stb.) mind tényként fogadták el, hogy Jézus újraeljövetelekor ezen a földön alapítja meg az ezeréves birodalmat.” – És mégis, annak ellenére, hogy az Egyház soha nem ítélte el az ezeréves birodalom-"tanát", és csak azt írta elő, hogy ezt „mint biztosat nem lehet tanítani” (DH 3839 – 1941. július 11./20.) –, „mintegy 120 évre visszamenőleg nem találni egyetlen katolikus lexikont, hivatalos egyházi írást sem, melynek szerzői ne tagadnák kategorikusan az ezeréves birodalom eljövetelét” – Billot bíborostól Bangha Béláig mindenki [Bangha Béla mind az általa szerkesztett és részben írt Egyháztörténelemben, mind a Katolikus Lexikonban kategorikusan kizárja ennek még a lehetőségét is]. … Ez nem csak azért elképesztő, mert a Szentírás egyértelműen beszél a végidők szörnyűségei után eljövő ezeréves birodalomról, de azért is, mert az Egyház ítélete, miszerint „mint biztosat nem lehet tanítani”, értelemszerűen egyúttal azt a parancsot is magában foglalja, hogy "mint biztosan hamisat sem lehet tanítani". És akkor minden évben egyszer eljön az egyházi év utolsó vasárnapja, és minden templomban felolvassák az Evangéliumban Urunk Jézus Krisztus fentebb már idézett szavait!!
De hogyan lehetséges, hogy ezt az egyértelmű szöveget bárki az Utolsó Ítéletre értelmezi? Mert hogyan mondhatna Urunk ilyeneket: „Akik Judeában vannak, fussanak a hegyekre, és ki a héjazaton vagyon, az le ne szálljon valamit elvinni házából…”, akkor, amikor „ítélni jön eleveneket és holtakat”, ami után már csak ég és pokol, örök üdvösség és örök kárhozat létezik már! Hogyan akadhat bárki is, aki Jézusról azt állítja, hogy ostobaságokat beszélt – hiszen mi lenne más, ha nem ostobaság, azt mondani, hogy övéi „fussanak a hegyekre”, amikor Ő megérkezik az Utolsó Ítéletre? Ki gondolhat olyat, hogy akkor bármilyen „futásnak” még bármilyen jelentősége lehet? Őelőle, az Isteni Bíró elől fusson bárki valahová? Minek, mi elől kellene menekülni bárkinek is, vagy ki menekülhetne valahova is, ha már Ő jött el véget vetni e világnak, és ítéletet mondani mindenki, a még élők és a már megholtak felett?
Szent Pál apostol e szavaival: „Nem annyira a vér és test ellen kell küzdenünk, hanem a fejedelemségek és hatalmasságok, ennek a sötét világnak kormányzói és az égi magasságoknak gonosz szellemei ellen” (Ef 6,12), az üdvtörténet mibenlétét, lezajlását tárja fel. Isten legszentebb szándéka, nevezetesen, hogy minden ember üdvözüljön, azt jelenti, hogy Isten e világon mindent e cél érdekében irányít, mozgat. Ez az egyik oldal. – A másik oldalon viszont a bukott angyalok, élükön Sátánnal minden angyali természetükből fakadó erővel azon munkálkodnak, hogy olyan sok embert, amennyit csak tudnak az örök kárhozatba döntsenek.
A Szentírásból jól ismerjük Isten "lépéseit", az emberrel való "kapcsolatának" egyes állomásait: Minden a legjobbal, a paradicsommal kezdődött, aminek az első emberpár bűne vetett véget. Ezért jött a kiűzetés. De még ezt követően is fennállt közvetlen kapcsolata „Isten fiaival”, egészen addig, amíg „az emberek gonoszsága a földön” annyira megnőtt, hogy „megbánta az Úr, hogy embert teremtett a földön” (Ter 6,5-6), és az özönvízzel Noé és családja kivételével elpusztította az egész világot. Az özönvíz után Isten szövetséget kötött Noéval és utódaival (Ter 9,8-9), de ez a szövetség és az a tapasztalat, az a sokk, amit az özönvíz okozott, és aminek emléke Noén keresztül tovább élt a földön, sem tette jobbá az embereket: Ismét egyre jobban hallgattak „az égi magasságoknak gonosz szellemeire”, mint Istenre. Ezért Isten új "lépésként" kiválasztott és elkülönített magának egy népet, amelynek törvényt adott, és amit prófétái által vezetett, felvilágosított és tanított. Ennek a kornak lett a legszomorúbb vége, mert választott népe sem engedelmeskedett Istennek, ők is inkább „a sötét világ kormányzóira” hallgattak, és megölték Messiásukat. Isten még ekkor is megkönyörült teremtményein, és újabb "mentőövet" küldött, egy még konkrétabbat, még evilágiabbat: egy Általa titokzatos módon vezetett, látható intézményt adott az embereknek, a katolikus Egyházat, aminek szilárd dogmákat, fegyelmet, erkölcsöket írt elő, és ahol rejtett formában saját maga is állandóan jelen van/volt, és aminek szilárdságáról, megmaradásáról szentségei által maga gondoskodott. Mit tehet mind ezen árulások után még Isten, vagyis milyen evilági lehetőséget kínálhat még fel az embereknek (mármint olyasmit, amit az ember el tud képzelni)? Feltehetően csakis egy olyan birodalmat, melyben Fia, Jézus Krisztus – de még mindig "csak" mint ember – uralkodik azokon, akik a nagy szorongatásból megmenekülnek: és ez lehet a Szent János apostol által leírt ezeréves birodalom. „De ezek elfogták a vadállatot és vele együtt a hamis prófétát, aki csodákat tett, és félrevezette velük azokat, akik a vadállat bélyegét viselték, és a képmását imádták. Elevenen bevetették mind a kettőt a kénköves, tüzes tóba. A többit a Lovas kardja ölte meg, amely a szájából tört elő. … Ezután trónokat láttam, azok ültek rajtuk, akikre az ítélkezést bízták. És (láttam) a lelkeket, akiket Jézus melletti tanúságtételükért és az Isten szaváért lefejeztek, akik nem borultak le sem a vadállat, sem képmása előtt, sem bélyegét nem viselték homlokukon vagy karjukon. Életre keltek, és ezer évig uralkodtak Krisztussal.” (Jel 19,20-21; 20,4) A történet, azaz Jézus ezeréves birodalmának vége azonban szintén ismert a Bibliából: még e birodalomban is lesznek olyanok, akik a látható Úr ellen is fellázadnak, és a kiszabadult Sátánnal együtt megtámadják országát. És csak ekkor jön el a vég, az Utolsó Ítélet – hiszen ennél többet, mint azt, hogy Jézus látható királyként él népe között, se elképzelni, se megtenni nem lehet. Mint ahogy annál nagyobb aljasságot sem, hogy az ember még ekkor is fellázad Ellene! (Isten előtt ugyan természetesen nincs lehetetlen, Ő még ezután is tehetne valami "evilágit", de feltételezhető, hogy nem fog tenni.) Sátánnak és bukott angyalainak nagyon könnyű dolguk volt/van: nekik az egész történelem folyamán csak rombolni kellett, mindent bemocskolni, szétzúzni, amit Isten és az Ő segítségével az emberek létrehoztak. Ennek ellenére sokat tévedtek, így végső – illetve annak látszó – győzelmük elérése viszonylag sok időt vett igénybe: Eleinte a nyílt támadásban bíztak, aztán az emberek butaságában, gyávaságában, és csak sok zsákutca után jöttek rá, hogy a megoldás a "tudományokban" rejlik. Az ú. n. tudományos elméletek (például evolúció, ami a látható Egyház romlásában az egyik legnagyobb szerepet játssza), és vívmányok, a technikai "kütyük", vagyis a Sátán hamis csodái szerezték meg nekik azt a sikert, amiben ma kéjeleghetnek, és ami a földön minden jót, szépet, nemeset maga alá temetett/temet.
A fentebb említett tévéadásban (mely „Az új világrend harca” címet viselte) mondta egy közgazdász, hogy ne beszéljenek "régi" értékekről, "régi" ideákról, ezek nem régiek, hanem az egyetlenek, melyek alapján élni lehet. Egy másik tévéadásban (Kommentár klub 2022. november 27-i adása, amit szintén nagyon érdemes meghallgatni) a résztvevők egyike ezzel kezdte mondandóját: „A konzervativizmus nem ideológia, hanem magatartás, világkép.”
A résztvevők mindkét adásban arról beszélgettek, hogy a liberális baloldal mára teljes egészében átvette az uralmat a világon, és ez nemcsak az őket támogató szuper-gazdagoknak, és a saját gátlástalanságuknak köszönhető, hanem a jobboldal gyengeségének, passzivitásának, tehetetlenségének is. A résztvevők megpróbálták megfejteni e passzivitás okait. Eközben sajnos nem említették meg Molnár Tamás filozófus nevét, aki pedig már az 1960-as években kimerítően foglalkozott e kérdéssel, és meg is válaszolta „Az ellenforradalom” című könyvével, melyben a konzervatívokat, azaz a rend fenntartóit nevezte ellenforradalmároknak (hiszen e szónak ez az igazi jelentése).
„Az új világrend harca” című adás résztvevői azzal zárták a beszélgetést, hogy bár igaz az az állítás, hogy semmi új nincs a nap alatt, és a liberális baloldal 110 évvel ezelőtt, az I. világháború és az azt követő összeomlás idején is úgy viselkedett mint ma, azért a mostani helyzet nem hasonlítható össze semmi eddig volttal: hiszen abban az időben az emberek 80 százaléka még falun élt és dolgozott, így az ő életüket még nem mérgezték meg a forradalmárok ideái. A helyzet egyetlen lehetséges megoldását Molnár Tamás a francia Louis Coornaert 1968-ban leírt szavaival adja meg: „A feladat nem a régi struktúrák visszaállítása, hanem a visszatérés az alapelvekhez, azaz a hierarchiához, a kiválasztáshoz, a mérlegelés alapján döntéshez, szemben a liberális anarchiával és a marxista diktatúrával.”
|
vissza