Miután néhány Eleison-kommentár a doktrínával, azaz a hittannal foglalkozott, egy olvasó azt kérdezte tőlem, nem lenne-e okosabb a II. Vatikáni Zsinat elítélését későbbre halasztani. Megokolásként azt hozta fel, hogy se az Egyház hivatalos képviselői Rómában, se a katolikusok többsége a zsinati doktrínákat nem látja olyan rossznak, mint ahogy ezt a Szent X. Pius Papi Közösség teszi Lefebvre érsek nézeteit követve. Ellenkezőleg, ha pontosan megnézzük, a zsinat még sokkal rosszabb volt, mint eddig mondtuk.
A zsinati dokumentumok dogmatikai problémái legfőképpen nem abból erednek, hogy direkt és egyértelműen eretnekek. Valójában a zsinat „betűjét” ellentétben a „szellemével” még katolikusnak is lehet tartani. Ez olyannyira igaz, hogy a mind a négy zsinati ülésszakon jelenlevő Lefebvre érsek az utolsó és legrosszabb két dokumentum – a Gaudim es Spes és a Dignitatis Humanae – kivételével az összes többit aláírta.
A zsinati dokumentumok tehát többértelműek: kívülről nagy részben katolikusan értelmezhetőek, de belülről a modernizmus által mérgezettek. De tudjuk, Szent X. Pius pápa „Pascendi” enciklikájában a modernizmust az Egyház által valaha is elítélt eretnekségek legrosszabbikának nevezte.
Ez a folyamat engem a II. világháború egyik eseményére emlékeztet. A szövetségesek fontos utánpótlással megrakott hajórajjal szelték át az óceánt. Egy német tengeralattjárónak sikerült a hajók védelmi zónáján belül kerülni és periszkóp-magasságba felemelkedni, ami lehetővé tette számára, hogy egyik hajót a másik után megtorpedózza. A szövetséges hadihajók a tengeralattjárót egész idő alatt a körön kívül keresték, mert egyszerűen nem tudták elképzelni, hogy valakinek sikerült a védelmi zónájukat áttörni!
A Szent X. Pius Papi Közösségnek a II. Vatikáni Zsinat miatt kell szünet nélkül kiabálnia, mert e zsinat miatt lelkek milliói szakadatlanul halálos veszélyben forognak. Kyrie eleison Feltéve: 2010. november 5. |
vissza