FONTOS FIGYELMEZTETÉS! Maeßen atya ezen magyarázatát akkor fogadtam el és tettem közzé, amikor még jóhiszeműen feltételeztem, hogy egy FSSPX-es pap elég képzett és katolikus ahhoz, hogy ismerje a katolikus Egyház tévedhetetlen, örökérvényű tanítását. Sajnos, mint kiderült, ez nagy tévedés volt. Mégsem törlöm ezeket az írásokat sem, hanem csak nyomatékosan felhívom a figyelmet a honlap később írásaira – elsősorban a VÁLASZOK ÉGETŐ KÉRDÉSEINKRE című oldal írásaira –, melyek megmagyarázzák ezek súlyos tévedéseit, és ismertetik a valódi katolikus tanítást. 1) Az Egyház helyzete Müller püspök prefektusi kinevezése után Elsősorban arra a kérdésre kértem választ Maeßen atyától, hogy az a katolikus, aki komolyan veszi a hitét, vagyis tudja, hogy az Egyház alapja a tanítóhivatal, a hithűség, Isten kinyilatkoztatott szavának csorbítatlan megőrzése, és aki azt is tudja, hogy minden imája, tette csak az Egyházon keresztül jut el Istenhez, válik érdemszerzővé, hogyan képes tudomásul venni, hogy az Egyházban egy eretnek lett a Tanítóhivatal legfőbb őre. Hogyan tudja magát túltenni azon a szubjektív érzésén, hogy az Egyház valójában megszűnt Krisztus igaz Egyháza lenni?
Maeßen atya válaszából elsősorban az derült ki, hogy nagy hibába esik, aki idealizálja az Egyház látható részét. Mára körülbelül az a helyzet állt elő, hogy a született katolikusok többsége aposztata lett, azoknak pedig, akik meggyőződésből lettek – többnyire felnőtt korban – katolikussá, túl „rózsás” elképzelésük van az Egyházról [természetesen most mindig a szent Egyház emberi részét értem az Egyház fogalma alatt]. Régen azok vezettek egy országot, egy intézményt, egy közösséget, akik erre alkalmasok voltak. Ha olykor elő is fordult, hogy valaki méltatlanul került vezetői tisztségbe, ez csak elvétve és átmenetileg volt lehetséges. Ma mindenütt a világon azok vannak hatalmon, akik magáért a hatalomért akarnak vezetők lenni. Az ilyen emberek soha nem szolgálni akarnak valamit, hanem csak magát a hatalmat akarják. Ennek eléréséért pedig bármire képesek. Már hivatali éveik elején mindent megtesznek, hogy előbbre jussanak a ranglétrán, lehetőleg egészen a legfőbb posztig, azaz a lehető legnagyobb hatalom elnyeréséig. Ezért az ilyen emberektől nem lehet se hűséget, se tiszteletet, se ügybuzgalmat, egyáltalán semmi jót, nemeset, hasznosat, sőt még tudást sem elvárni. A honlapon megtalálható a Sitten volt megyéspüspökével, Henri Schwery bíborossal készült interjú, amiben a 80 éves főpap azzal „vádolta” a Szent X. Pius Papi Közösséget, hogy ők azt akarják, hogy „az Egyháznak újra magához kell ragadnia a hatalmat a világban”. Mindezt – többek között – Lefebvre érseknek a „Megfosztották trónjától” című könyvéből vette, ennyit értett meg Krisztus királyságából, illetve ennek követeléséből. Tehát miközben a modernisták Krisztust letaszították a trónjáról, és mindenáron arra törekszenek, hogy Krisztus uralmát a társadalomban lehetetlenné tegyék, addig a saját, személyes hatalmukról nem hogy lemondani, hanem ellenkezőleg: ezt valójában éppen most, a mai világban akarják minél jobban kiterjeszteni, még a világra is. Magyarul, nem azt akarják, hogy Krisztus uralkodjon, hanem, hogy személy szerint ők uralkodjanak minél szélesebb körben. Ez az az erő és vágy, ami őket cselekedeteikben, gondolataikban hajtja.
Ezzel kapcsolatban Maeßen atya csak most hívta fel a figyelmemet egy könyvre, Malachi Martin „Der letzte Papst” (= Az utolsó pápa) című több mint 900 oldalas 1996-ban megjelent könyvére. Ottlétem alatt kb. 150 oldalt tudtam elolvasni a könyvből, melyet 1997-ben adtak ki német nyelven, és amit nem sokkal megjelenése után betiltottak, a szerzőjét pedig valamivel később meggyilkolták. Martin atya Bea bíboros titkára volt, eredetileg maga is, mint főnöke, a jezsuita rend tagja (de vele ellentétben nem zsidó), de később kilépett a rendből. A könyvről eddig soha nem hallottam, kíváncsi vagyok ismeri-e valaki Magyarországon? 2012. augusztus 16.
A könyv egy prológusból és három részből áll. A prológusnál ez az aláírás áll: „Bevezetésként a történeti események”. Nos, a többnyire már ismert történések között egy sátánista mise leírása is szerepel, mely állítólag 1963. június 29-én zajlott le a Vatikánban a Pál-kápolnában. Azért ekkor, mert a sátánisták már régen meghatározták, hogy erre akkor kell sort keríteni, mint az új kor beköszöntésére, amikor egy pápa Pál apostol nevét veszi fel.
Azért foglalkoztam ezzel a könyvvel annyit, mert e könyvből lehet a legjobban megtudni, hogy a bajok nem ma kezdődtek, és hogy már nem „evilágiak”, hanem olyan dimenziót értek el, melyet emberi kéz már képtelen rendbe hozni. Maeßen atya szerint csak úgy lenne megmenthető a pápaság (szellemi nem materiális értelemben), ha a pápa elhagyná a Vatikánt, és ezzel az egész kúriát harcképtelenné tenné, és egycsapásra mindenkit megfosztana a hivatalától. Mikor azt kérdeztem, hogy hogyan lehetséges, hogy egy pápa, aki teljhatalmú, hiszen az Egyházban még mindig hierarchikus rend uralkodik, miért nem képes hatalmát gyakorolni (ha egyáltalán akarná), azt mondta, hogy többek között azért nem, mert a szükséges információkat visszatartják előle. Példaként a saját esetét mondta el: amikor az FSSPX osztrák kerületének főnöke lett, a már előtte is ott szolgáló barát minden információt eltitkolt előtte. Olyan egyszerű dolgokat, mint hogy ki főz, ki takarít, ki csinálja ezt vagy azt, ki felelős ezért vagy azért, sem közölt vele. Szerencsére ő hamar rájött erre, és másik barátot hozott a régi helyére, akivel együtt tudott dolgozni.
Kiinduló kérdésemre, miszerint egy katolikus hogyan tudja elviselni, hogy az Egyház valójában már nem létezik, hiszen egyre nagyobb léptekkel számolja fel saját magát, a következő példát hozta fel: Ma az Egyház olyan, mint egy ember, akit megszállt az ördög. (Ez egyébként még szentekkel is előfordult.) De ettől nem lehet azt állítani, hogy az illető ember nem létezik. Az Egyház mai hierarchiája olyan, mintha megszállott lenne, de azért az Egyház még megvan. Jézus Krisztus azon ígéretét, hogy a pokol kapui nem győzik le Egyházát, pedig úgy lehet értelmezni, hogy amíg egy katolikus pap az igazi szentmiseáldozatot celebrálja, az Egyház szellemileg is fennáll. Arra a kérdésemre, hogy a pápák mennyit tudtak abból, ami a Vatikánban zajlik, Maeßen atya sem tudta a választ, mint ahogy mások sem igen tudják, például Lefebvre érsek sem tudta. [Éppen a ma feltett Lefebvre-beszédben meséli el az érsek egyik találkozóját II. János Pál pápával. Azt mondja, hogy mikor egyedül beszélt a pápával, az nagyon megértő volt, és úgy tűnt, könnyen meg lehet vele egyezni. A pápa abban a reményben, hogy a megegyezés, a közösség helyzetének szabályozása szinte már aláírásra kész, behívatta Seper bíborost (a Hittani Kongregáció prefektusát), hogy együtt oldják meg a problémát, mire az kirobbant, hogy semmiféle engedményt nem lehet tenni. II. János Pál pápa azonnal visszakozott, sőt kiment a szobából azzal az ürüggyel, hogy dolga van, és az érseket ott hagyta a bíborossal. Lefebvre érsek úgy érezte, hogy a pápa láthatóan megijedt, félt valamitől.] Feltéve: 2012. augusztus 23.
Bár Maeßen atya szerint II. János Pál pápa uralkodása a legnagyobb katasztrófa volt az Egyház számára, tudott pozitívumokat is felhozni vele kapcsolatban, ami látva az új pápa működését ma már egyáltalán nem nehéz. Azt mondta, hogy VI. Pál már ott tartott, hogy megszünteti a bíborosságot és a püspöki konferenciákra bízza az Egyház vezetését, II. János Pál pápa azonban ezt a tervet meghiúsította. Erkölcsi kérdésekben is sokkal határozottabb felfogást képviselt, és nem engedett a katolikus felfogásból. Őszinte Mária tisztelete sem kérdőjelezhető meg, ugyanez a mai pápáról aligha állítható.
A modernisták egyik tipikus jellegzetessége, hogy teljesen hiányzik belőlük a tisztelet a hagyomány, a múlt, az örökség iránt. Hiányzik belőlük a „belső rendezettség” iránti igény. Ez a belső rendezettség teszi csak lehetővé, hogy a dolgok lényegüket megőrizve váljanak egyre jobbá, oly módon, hogy a tapasztalat alapján felfedezett rosszat lenyesegetik róluk, és a szükségessé vált jót hozzácsatolják. Ez az igazi reform, és a helyes értelemben vett változás, alkalmazkodás. A modernista ezzel szemben minden régit ósdinak titulál, és kihajít, és valami egészen mást, valójában oda nem illőt tesz a helyére, miközben azt állítja ez a szükséges változás, és aki ezt nem fogadja el, az életképtelen. Soha nem látja be, hogy tévedett, ezért még a munkája következményeként elkerülhetetlenül beálló pusztulás közepén sem változtat, nem hallgat a jó tanácsra. Arra a kérdésre, hogy nekünk mi a feladatunk ebben a helyzetben, Maeßen atya azt válaszolta, hogy az összetartás és a hitszegők, a hitetlenség leleplezése. Mikor régebben azt mondtam neki, hogy egyedül vagyok, azt válaszolta, hogy Illés is így panaszkodott az Úrnak, aki erre megmutatta neki, hogy rajta kívül hétezer igaz izraelita gondolja ugyanazt, amit ő. Akkor elfogadtam a válaszát, most viszont azt vetettem ez ellen, hogy az internet korában látnunk kellene azt a hétezer társat. Bár ebben igazat adott, de azért azt mondta, hogy most is vannak elegen az igazak, csak nagyon szétszórtan, ezért az lenne a jó, ha ezek a szétszórtan elő hithűek tudnának egymásról, és kapcsolatban lennének egymással. A leleplezés alatt pedig azt értette, hogy valahányszor a pápa vagy Müller prefektus, vagy bárki más valami valótlanságot állít, e hamis állításhoz társítani kell a kétezer éves Egyház igaz tanítását, és úgy kell nyilvánosságra hozni. 2) A Szent X. Pius Papi Közösség helyzete Fellay püspök kijelentései után Erre a kérdésre azért nehéz válaszolni, mert akármit is csinál a Pius Közösség, rajtuk kívül egyszerűen nincs más, ahol a katolikus tan még csorbítatlanul megtanulható, az igazi szentségek megtalálhatók. Maeßen atya a bajok okát abban látja, hogy a közösség mai vezetői egyáltalán nem Lefebvre érsek szellemiségének követői. Szerinte a szürke eminenciás, az első asszisztens, soha nem volt Lefebvre-követő, sőt kifejezetten modernista, aki soha nem értette meg, mit is jelent Krisztus Királysága. Ezt ő azért tudja jól, mert a szeminárium elvégzése után nála volt egy ideig káplán. Ekkor még élt Lefebvre érsek, a hivatalviselők mégis azon igyekeztek, hogy összefogva ellen tudjanak állni Lefebvre érseknek. A már több helyütt említett Krah-ügy a végletekig aláásta a vezetők tekintélyét. Bár a vezető posztokra Fellay püspöknek mára sikerült saját embereit elhelyezni (disztrikt- és szemináriumi elöljárók), a priorok és a papság többi része nagy mértékben szenved a kialakult helyzettől, az elvek megtaposásától. Mivel Maeßen atyához nagyon sokan fordulnak tanácsért, segítségért, abban a helyzetben van, hogy körülbelül fel tudja mérni a papság lelki és egészségi állapotát. Ez pedig siralmas. Feltéve: 2012. augusztus 27.
FONTOS FIGYELMEZTETÉS! |
vissza