Ha az új mise nem igazi mise, ha az új „mise” érvénytelen, akkor józan logikával csak arra következtethetünk ebből, hogy az új „mise” az egyházban intézményesített szentségtörés, ez az új „mise” a szent helyeket meggyalázó pusztulás borzalma, végkövetkeztetésben ez az Egyházban VI. Pál által elfogadott és kihirdetett eretnekség. Az új „mise” eretnek. Másképp kifejezve: ellenszegülni a Trienti Zsinat dogmáival egyet jelent: eretnekségbe, anatémába esni. Ami VI. Pált illeti, rá ugyanezt mondom. Ha ő saját kijelentései, tettei és mulasztásai miatt az „Egyház ön-pusztításáért” a legfőbb felelős, miként ő maga ezt az állapotot nevezte, ha makacsul vonakodott hallgatni azokra a nyilvános figyelmeztetésekre, melyeket hozzá intéztek – hogy csak egyet említsek ezek közül példaként, Ottaviani és Bacci bíborosok levelét és a „A NOM rövid kritikai vizsgálata” című tanulmányt –, akkor ebből az következik, hogy ő objektíven (de internis non judicat Ecclesia) eretnekségbe, szakadásba és aposztáziába esett, ahogy ezt neki nyilvánosan Abbé Georges de Nantes bebizonyította, amire az ebbé se választ, se elutasítást nem kapott. Ha eretnekségbe esett, akkor viszont nem lehet se az Egyház feje, se annak az alapja. VI. Pál, még akkor is, ha törvényszerűen választották meg, megszűnt pápa lenni; elvesztette legfőbb joghatóságát és tanítóhivatalát, egyedül papságának szentségi hatalmát tartotta meg. Az Egyház az interregnum állapotában van; nincs pápánk. Még akkor is, ha objektíven megtér, még ha vissza is térne a tradícióhoz, melyet tetteivel és szavaival elhagyott, akkor sem nyerhetné soha többet vissza joghatóságát, melyet az erről a témáról értekező legtekintélyesebb teológusok véleménye szerint örökre elvesztett. [Lásd pl. IV. Pál pápa CUM EX APOSTOLATUS OFFICIO bulláját] Elengedhetetlennek tartom, hogy ehhez a végkövetkeztetéshez jussunk, ha mi az Egyházat, illetve Isten népét az általános vagy csaknem általános hitehagyástól valóban meg akarjuk menteni. [Ezt nem tette meg Lefebvre érsek, mert számára nem az Egyház és a katolikusok üdve, hanem kizárólag a saját közösségének sorsa volt fontos – lásd Zaby atyának a http://zelozelavi.wordpress.com/ weboldalon 2014. július 1-én megjelent „Unheilvolle Verquickung” = Végzetes összekeverés (m. m. Lefebvre érseknek az Egyházat a saját közösségével való összekeverése) című írását.] Mivel VI. Pálra hárítjuk a felelősséget, ameddig ragaszkodik hozzá, hogy magát legitim pápának adja ki, a baj tovább fog terjedni, mert ő birtokolja de facto, ha nem is de jure, az egyházban az abszolút hatalmat. A helyzet annyira súlyos, a szerencsétlenség annyira növekszik, hogy nekem úgy tűnik, több olyan katolikus van már, aki az igazi hitet teljesen elvesztette, mint olyan, aki ennek tudatában van. Tovább is jönnek majd új motu propriok, tovább folyik a méltatlan „püspökök” kinevezése, tovább tart a papság pusztulása és számának csökkenése, tovább megy az örök szentmiseáldozat és az érvényes szentségek elnyomása. Másfelől a „politika” területén tovább folytatják a kommunikációt, a „párbeszédet”, a titkos megállapodásokat az ateistákkal, a kommunistákkal, a nagyképű zsidósággal, ami azt hiszi, hogy az általa várt materialista messianizmusnak végre ütött az órája. Nagyon fájdalmas ennek felismerése, de a dilemma kikerülhetetlen. Vagy az egy, szent, katolikus és apostoli Egyházzal vagyunk vagy VI. Pállal, aki az Egyház szétzúzásának fő felelőse.
A szerzőről:
VI. Pálról:
»Ami VI. Pált illeti, a zsinati szövegek kihirdetésénél egész tekintélyét latba vetette. Vegyük például a Dignitatis Humanae dokumentum kihirdetésénél mondott beszédét, ahogy azt a Vatikán nyilvánosságra hozta: „Összességében csakúgy, mint a benne található egyes pontokban ez a nyilatkozat megnyerte az [zsinati] atyák jóváhagyását. És Mi, azon apostoli jogkör erejéből, melyet Mi Krisztustól kaptunk és a tiszteletreméltó atyákkal való közösségben, Mi jónak nevezzük, a Szentlélekben elhatározva, és Mi elrendeljük, hogy amit a zsinat elkészített, azt Isten dicsőségére hozzák nyilvánosságra.” … „Az Evangélium igazságaihoz hűen az Egyház azt az utat jelöli ki, melyet Krisztus és az apostolok követtek, amikor a vallásszabadság elvét mint az emberi méltóságnak és az isteni Kinyilatkoztatásnak megfelelőt elismerjük.”
A zsinatnak a vallásszabadságról szóló, Dignitatis Humanae kezdetű nyilatkozatáról:
Zárszó:
|
vissza