Weinzierl atya tanulmánya után az 1969 utáni pap- és püspökszentelések érvénytelenségéről általam ismert több mint egy tucat további munkából magyarra csak azokat a cikkeket, vagy cikk-részleteket fordítom le, melyek az előbbiből hiányoznak, vagy valami fontosat tesznek hozzá az eddig közöltekhez. Ezen felül felteszek több tanulmányt eredeti nyelvén. A cikkekben oly sokszor említett Hippolytus papról a következő címen olvashatók adatok: Hippolytus, az Egyház első ellenpápája. Itt most két cikket közlök: Az első egy olyan könyv összefoglalása, amit Weinzierl atya is ajánlott, és amit német nyelven az Anton Schmid kiadónál meg lehet rendelni. A második egy francia pap, Abbé Henri Mouraux 1992-ben megjelent tanulmányának a fordítása. Ugyanettől a paptól franciául is felteszek két további írást, egyiket a pap-, másikat a püspökszentelés érvénytelenségéről, amit a „Bonum Certamen” lapban már 1981-ben (!) közzétett.
Írta: Johannes Rothkranz Megjelent: Anton A. Schmid Verlag (forrás: http://www.verlag-anton-schmid.de/d_361_Die_dreifache_Ungultigkeit_der_neuen_Bischofsweihe.php) 1969 Húsvétvasárnap óta az ú. n. II. Vatikáni Zsinat új „egyháza” a püspökszenteléskor már csak a VI. Pál-féle radikálisan „reformált” rítust használja. Csakhogy ezt a rítust a reformerek tudatosan úgy alkották meg, hogy a szentséget többé ne hagyják létrejönni!
A szent szentségek érvényességének pontos kritériumai vannak. Ezekhez a katolikus Egyház tanítása szerint elsősorban a következők tartoznak.
Az alapos vizsgálat arra az eredményre jut, hogy az új püspökszentelési rítus e kritériumok közül egyetlen egyet sem teljesít. Mindez azt jelenti, hogy a zsinati egyházban 1969 óta csak látszólag szenteltek „püspököket”! És mindezek a nem-püspökök csak látszólag „szenteltek” papokat! És mind ezek a nem-papok és nem-püspökök napról napra csak látszólag mutatják be a szentmisét, és csak látszólag osztják ki a többi szentséget. Vagyis a hívek ezektől az egyháziaktól semmilyen érvényes szentséget nem kapnak! E lelki katasztrófa egész méretét még azok sem képesek felmérni, akik ismerik e tényeket! „A mennyek országa erőszakot szenved, az erőszakosok szerzik meg” (Mt 11,12) – ezek Jézus Krisztus saját szavai [„erőszak: az üdvösség akadályainak küzdelmes elhárítása” – írja a szentírási magyarázat]. E szavak szerint az, aki nem akarja magát megerőszakolni [nem vállalja a küzdelmet], nem fogja restsége és gyávasága miatt a szörnyű örök büntetést elkerülni!
Írta: Abbé Henri Mouraux (forrás: „Bonum Certamen” 1992/119, illetve EINSICHT 1994/2.) A Trienti Zsinat azt tanítja, hogy a papszentelés olyan szentség, amit csak egyszer lehet kapni, és olyan, ami két formában létezik: a püspökszentelés kiterjedt formájában és a papszentelés korlátozott formájában. E tanulmány első részében világossá vált, hogy a katolikus tanítás szerint, ahogy ezt XIII. Leó egyértelműen kifejezésre juttatta, a VI. Pál-féle szentelési rítussal „felszentelt” pap felszentelése érvénytelen. De hogy áll a helyzet a püspökszenteléssel? Az Egyháznak megvan a joga, hogy azokat a szavakat, melyek a szentség formáját alkotják, megváltoztassa, és ez a püspökszentelés formájának szavaira is áll. De egy ilyen változtatást csak nagyon fontos okokból szabad elvégezni. Ezen okok az Egyház javát kell szolgálják. Ha korábban egy szentség formáját megváltoztatták, akkor annak mindig megadták az okát. Ezzel szemben VI. Pál úgy adott a püspökszentelésnek új formát, hogy ahhoz semmilyen magyarázatot nem fűzött, és a korábbi formából csak az „és” kötőszót hagyta meg. A régi, azaz a VI. Pál által eltörölt forma így hangzik: „Comple in sacerdote tuo ministerii tui summam, et ornamentis totius glorificationis instructum, coelestis unguenti rore sanctifica” – „Végezd be papodban szolgálatod teljességét, és szenteld meg a teljes dicsőítés értékeivel felruházottat a mennyei olaj harmatával” (DH 3860). E forma érvényességéhez kétség sem fér. Először is kifejezésre juttatja, hogy a püspökszentelés jelöltje pap. Továbbá megerősíti, hogy ez a pap, azaz a jelölt a papi méltóság teljességét fogja megkapni („ministerii tui summam”), és végül a kegyelem teljességét is („coelestis unguenti rore”).
Ezt a tökéletesen katolikus szöveget VI. Pál egy olyan formával helyettesítette, amitől, hasonlóan az anglikán szentelési formához, teljesen idegen a papi méltóság teljessége. A latin szöveg – „Et nunc effunde super hos Electos eam virtutem, quae a te est, Spiritum principalem, quem dedisti dilecto Filio tuo Iesu Christo, quem ipse donavit sanctis Apostolis, qui constituerunt Ecclesiam per singula loca, ut sanctuarium tuum, in gloriam et laudem indeficientem nominis tui” – szó szerinti fordítása: És most öntsd e kiválasztottakra azt az erőt, amely tőled van: a lelket, mely a vezető személyiségek sajátja [ez a Spiritum principalem egyik lehetséges fordítása], akit te szeretett Fiadnak, Jézus Krisztusnak adtál, ő pedig szent apostolainak ajándékozta, akik egyes helyeken egyházakat, mint a te szentélyeidet alapítottak a te neved örök dicsőítésére és dicséretére.”
De mit keres ez a betoldás egy szentségben?
Voltaire, a család nagymestere, módszerét a következőképpen fogalmazta meg: „Hazudjon! Hazudjon! Valami mindig megragad belőle.” Nem tudom, hogy VI. Pál olvasta-e Voltaire-t. Azt viszont kijelentem, hogy könnyen vette az igazmondást, amikor azt merte írni a „Pontificalis Romani recognitio” „apostoli” konstitúciójában (mellyel az új szentelési rítusokat promulgálta), hogy azért dolgozta át a szentelési rítust, „hogy azt a püspökök apostoli utódlásáról és feladatairól és kötelességeiről szóló több jelentős tanítóhivatali kijelentéssel kiegészítse. Ezek a feladatok ugyan benne vannak a püspökszentelés eddig érvényes szövegeiben, de jobban és pontosabban ki kell őket fejezni. A rítus átdolgozásánál egynémely dolgot hozzá kellett toldani, ki kellett hagyni vagy meg kellett változtatni, hogy a szöveget a régi mintákhoz híven helyreállítsuk.” A Napóleonnal a konkordátum végleges szövegéről folytatott végnélküli viták során Consalvi bíboros egy nap a következő büszke választ adta: „Felség, az államfők udvaraiban szabad hazudni, de a Szentatya legfőbb hivatalának gyakorlásában a legkisebb hazugság esetén egész tekintélyét elvesztené.” – A „zsinati egyház” azonban a papi hivatallal kapcsolatban a szentségeket is beleértve kétértelműségekben és hazugságokban tetszeleg. Wojtyla, alias II. János Pált nem kell XIII. Leó pápának az anglikán szentelésekkel kapcsolatos tévedhetetlen döntésére emlékeztetni, hiszen ahogy már Montini/VI. Pál, ő sem fogadja el ezt a döntést. Ennek legújabb bizonyítékát nemrég adta, amikor Ratzinger bíboroson keresztül arra a beszámolóra, amit az anglikán High-Church lelkészei 1982-ben terjesztettek elő, választ adott. Ebben a római szövegben „papokról” és „püspökökről” beszélt, akiknek mindössze annyit rótt fel, hogy elutasítják a pápa tévedhetetlenségét, nőket szentelnek pappá és: „Krisztus jelenlétét a kenyér és bor színe alatt nem ismerik el világosan”.
Abbé Henri Mouraux már 1981-ben megfogalmazta kételyeit a VI. Pál-féle szentelési rítusokkal kapcsolatban, ezeket a „Bonum Certamen” lapban közzé is tette. Francia nyelven a két cikk a következő:
|
vissza